Tytuł pozycji:
Zachowania informacyjne właścicieli psów w serwisie Instagram – studium przypadku
The aim of the bachelor's thesis was to analyze the information behavior of dog owners on Instagram. The study was conducted on seven selected accounts, and the results are based on the analysis of qualitative interviews. The paper presents what content is most often published on profiles related to dogs and what factors influence the decision to publish a specific content. As part of the study, it was also examined how the experience of working with a dog and the number of followers influence the information behavior of dog owners. The results of the study indicate differences in information behavior depending on the experience of working with a dog and the number of followers, but they were not statistically significant. Dog owners on Instagram use the service as both a source of information, entertainment and a communication platform.
Celem pracy licencjackiej była analiza zachowań informacyjnych właścicieli psów na Instagramie. Badanie zostało przeprowadzone na siedmiu wybranych kontach, a wyniki opierają się na analizie wywiadów jakościowych. W pracy przedstawiono, jakie treści są najczęściej publikowane na profilach związanych z psami oraz jakie czynniki wpływają na podejmowanie decyzji o publikowaniu określonej zawartości. W ramach pracy zbadano również, jak doświadczenie w pracy z psem oraz ilość obserwujących wpływają na zachowania informacyjne właścicieli psów. Wyniki badań wskazują na różnice w zachowaniach informacyjnych w zależności od doświadczenia pracy z psem i ilości obserwujących, jednak nie były one istotne statystycznie. Właściciele psów na Instagramie wykorzystują serwis zarówno jako źródło informacji, jak i rozrywkę oraz platformę komunikacyjną.