Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Managing Crisis Situations in Sports Organizations

Tytuł:
Managing Crisis Situations in Sports Organizations
Zarządzanie w organizacjach sportowych w obliczu sytuacji kryzysowych
Autorzy:
Janiak, Jakub
Słowa kluczowe:
Management, sports organization, pandemic, crisis, Lech Poznań, Polish Football Association
Zarządzanie, organizacja sportowa, pandemia, kryzys, Lech Poznań, Polski Związek Piłki Nożnej
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The master's thesis is devoted to Crisis Management in Sports Organizations. The aim of the thesis was to analyze the measures taken by Polish football clubs, in collaboration with the Polish Football Association, to survive the COVID-19 pandemic. The primary focus was placed on the football club Lech Poznań. The thesis addressed two research questions: "How did Lech Poznań cope during and after the pandemic?" and "What marketing tools did Lech Poznań utilize during and after the pandemic?" The first chapter of the thesis examined the concepts of "crisis" and "crisis situation" and explored the actions taken by football clubs during the crisis situation of the COVID-19 pandemic. The second chapter provided a characterization of the Polish Football Association, which also found itself in a challenging position during the COVID-19 pandemic but remained attentive to the welfare of Polish football clubs. In the third empirical chapter, a case study was conducted to thoroughly illustrate the actions of Lech Poznań during the COVID-19 pandemic. The analysis revealed that Lech Poznań, in collaboration with the Polish Football Association, managed the crisis exceptionally well. The club not only survived but also improved its financial performance after the resumption of competitions. Furthermore, Lech Poznań strengthened its relationship with fans through effective utilization of social media platforms.

Praca magisterska poświęcona jest Zarządzaniu w organizacjach sportowych w obliczu sytuacji kryzysowych. Celem pracy było przeanalizowanie, jakie środki, wraz z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, podjęły polskie kluby piłkarskie w celu przetrwania pandemii COVID-19. Największą uwagę skupiono na klubie piłkarskim Lech Poznań. W pracy postawiono dwa pytania badawcze: „Jak radził sobie Lech Poznań w czasie pandemii oraz po pandemii?” oraz „Z jakich narzędzi marketingowych używał Lech Poznań w czasie pandemii oraz po pandemii?” W pierwszym rozdziale pracy skupiono się na omówieniu zagadnień „kryzys” i „sytuacja kryzysowa” oraz przyjrzano się sposobom działania klubów piłkarskich w czasie sytuacji kryzysowej, jaką była pandemia COVID-19. W drugim rozdziale scharakteryzowano Polski Związek Piłki Nożnej, który w czasie pandemii COVID-19 także znalazł się w trudnym położeniu, jednak wciąż miał na uwadze dobro polskich klubów piłkarskich. W trzecim, empirycznym dziale, przygotowano case study, które pozwoliło dogłębnie zobrazować temat działania klubu Lecha Poznań w czasie pandemii COVID-19. Z analizy wynika, że Lech Poznań, we współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, poradził sobie bardzo dobrze podczas zarządzania kryzysem spowodowanym pandemią. „Kolejorzowi” udało się bowiem nie tylko przetrwać, ale poprawiając formę po wznowieniu rozgrywek, osiągnąć korzystny bilans finansowy oraz wzmocnić więź z kibicami poprzez odpowiednie wykorzystanie mediów społecznościowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies