Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How to talk to primary school students about carnality thanks to literature?

Tytuł:
How to talk to primary school students about carnality thanks to literature?
Jak dzięki literaturze rozmawiać z uczniami szkoły podstawowej o cielesności?
Autorzy:
Woszczyk, Aleksandra
Słowa kluczowe:
ciało, rozmowa, samoakceptacja, nastolatki, literatura, szkoła podstawowa
body, self-acceptance, teenagers, literature, discussion, primary school
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca inspirowana jest antropologiczną refleksją nad ludzkim ciałem. W związku z tym w pierwszym rozdziale analizuję książki, artykuły i źródła internetowe, zawierające informacje o postrzeganiu cielesności na przestrzeni wieków, przywołuję m.in. pracę pt. Ciało w literaturze i kulturze autorstwa Adama Regiewicza. Główny problem badawczy mojego tekstu stanowi fakt, iż poprzez różne odmiany literatury można zwiększyć poziom poczucia samoakceptacji wśród młodych osób. Swoją uwagę skupiam szczególnie na jednej z lektur obowiązkowych w szkole podstawowej, czyli Quo vadis Henryka Sienkiewicza, w celu ukazania młodzieży tego, że w bardzo odległych czasach ludzie mieli podobne problemy ze swoimi ciałami do naszych. Aby rzadko pojawiająca się na lekcjach tematyka cielesności miała szansę znaleźć się w szkole, podaję sposób na przeprowadzenie dramy oraz szereg stworzonych przeze mnie zadań w wybranych aplikacjach. W ostatniej części mojego wywodu proponuję dwie współczesne pozycje literackie, o których warto byłoby porozmawiać z uczniami w szkole, tzn. Dziesięć stron świata Anny Onichimowskiej i Izę Anoreczkę Marty Fox. Poruszają one kwestię tego, jak dzisiejszy świat utrudnia nastolatkom drogę do pełnej akceptacji swojego wyglądu.

This work is inspired by anthropological reflection on the human body. Therefore, in the first chapter, I analyze books, articles and Internet sources containing information about the perception of carnality over the centuries, I refer to e.g. work entitled Ciało w literaturze i kulturze by Adam Regiewicz. The main research problem of my text is the fact that through various types of literature, the level of self-acceptance among young people can be increased. I focus my attention especially on one of the obligatory readings in primary school, i.e. Quo vadis by Henryk Sienkiewicz, in order to show young people that in very distant times people had similar problems with their bodies as ours. In order for the subject of carnality, which rarely appears in lessons, to have a chance to find its way into school, I present a way to conduct a drama and a number of tasks I created in selected applications. In the last part of my argument, I propose two contemporary literary works worth talking about with students at school, i.e. Dziesięć stron świata by Anna Onichimowska and Iza Anoreczka by Marta Fox. They raise the issue of how today's world makes it difficult for teenagers to fully accept their appearance.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies