Tytuł pozycji:
Advertising on Instagram as an information medium and tool to influence users
Celem niniejszej pracy jest zbadanie oddziaływania sposobu przekazywania komunikatów reklamowych w blogach na reakcje użytkowników Instagrama. Koncentrujemy się na analizie aspektów komunikacyjnych, jakie mają miejsce w ramach tych blogów, oraz na zrozumieniu, jak różne strategie przekazu oddziaływają na percepcję treści reklamowych i reakcje użytkowników. Przedstawione pytania badawcze mają na celu zrozumienie reakcji użytkowników Instagrama na reklamy w blogach, ich preferencje w zakresie rodzaju reklamy, odczucia, częstość występowania reklam oraz ich oddziaływanie na interakcje i zachowania użytkowników. Rozdział teoretyczny pracy skupia się na roli mediów społecznościowych jako nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Przedstawia znaczenie komunikacji w kontekście Instagrama oraz wyjaśnia, jak media społecznościowe przekształciły sposób, w jaki ludzie nawiązują i utrzymują relacje, wymieniają informacje oraz uczestniczą w dialogu.Rozdział empiryczny skupia się na badanym zagadnieniu, czyli oddziaływaniu przekazów reklamowych w blogach na reakcje użytkowników Instagrama. Przeanalizujemy, jak użytkownicy odbierają różne style komunikacji w blogach oraz jak te style oddziałują na ich zaangażowanie, emocje i interakcje. Część badawcza prezentuje również istniejącą literaturę naukową, która dotyczy komunikacji w mediach społecznościowych oraz opisuje metodologię przeprowadzonych badań własnych.Badanie ankietowe składało się z 23 pytań, na które respondenci udzielali jednej odpowiedzi. Próba badawcza obejmowała 100 osób, które zostały wylosowane do udziału w badaniu. Wyniki przeprowadzonego badania jednoznacznie potwierdzają, że dla uczestników społeczności internetowej, transparentność jest jednym z najważniejszych aspektów. Odpowiedzi na pytania dotyczące reakcji na widoczność oznaczenia reklamy wskazują na rosnącą świadomość i oczekiwania użytkowników Instagrama w zakresie przejrzystości i uczciwości w przekazywaniu komunikatów reklamowych.
The purpose of this study is to examine the impact of how advertising messages are communicated in blogs on the reactions of Instagram users. The focus is on analyzing the communication aspects that take place within these blogs and understanding how different message strategies affect the perception of advertising content and user reactions. The research questions presented are aimed at understanding Instagram users' reactions to ads in blogs, their preference for the type of ads, their perceptions, the frequency of ads and their impact on user interactions and behavior. The theoretical chapter of the work focuses on the role of social media as modern communication tools. It presents the importance of communication in the context of Instagram and explains how social media has transformed the way people establish and maintain relationships, exchange information and participate in dialogue.The empirical chapter focuses on the issue under study, namely the impact of blog advertising messages on the reactions of Instagram users. We will analyze how users perceive different communication styles in blogs and how these styles affect their engagement, emotions and interactions. The research section also presents the existing academic literature that deals with social media communication and describes the methodology of the self-reported survey.The survey consisted of 23 questions to which respondents provided a single answer. The research sample consisted of 100 people who were drawn to participate in the survey. The results of the survey clearly confirm that for participants in the online community, transparency is one of the most important aspects. Responses to questions about reactions to the visibility of advertising signage indicate the growing awareness and expectations of Instagram users regarding transparency and honesty in advertising messages.