Tytuł pozycji:
Brand and brand image management in the transmedia strategy of Monster High
Celem pracy licencjackiej jest przedstawienie strategii marketingowej stosowanej przez amerykańską markę modowych lalek Monster High po jej debiucie w 2010 roku i później aż do ponownego uruchomienia serii w 2016 roku. W pracy przeanalizowano treść książek, filmów, odcinków internetowych, a także posty zamieszczane na oficjalnych profilach w mediach społecznościowych, jako działań podejmowanych w celu stworzenia rozbudowanego fikcyjnego świata o charakterze transmedialnym. W badaniu uwzględniono także przesłanie marki o inkluzywności i akceptacji, orazpozytywnego wpływu tych elementów na sukces finansowy na rynku zabawek i zdobycie grona lojalnych fanów. Strategia transmedialna pozwoliła na stworzenie silnych więzi między marką i odbiorcą, co pomogło marce w osiągnięciu pozytywnej reputacji i masowej sprzedaży produktów.
The objective of this paper is to provide a concise outlook on the marketing strategy employed by the american fashion doll brand Monster High following its debut in 2010 and subsequent run until the series reboot in 2016. This paper examines its’ foray into the transmedia narrative consisting of books, movies, webisodes, and posts on its’ many social media platforms, with the goal of creating an immersive transmedia universe, along with the message of inclusivity, tolerance, and acceptance, and how it aided its’ financial success on the toy market, and garnered a loyal and dedicated fan base. The usage of transmedia narrative created a strong bond between the brand and consumers, which led to it’s good reputation and mass selling of their products.