Tytuł pozycji:
Organisation of biennials in the context of event marketing, with selected examples
Celem pracy jest analiza wpływu eventów kulturalnych, jakimi są biennale, na mieszkańców oraz turystów. Zbadano obecny obraz biennale, jego wpływ na turystykę i rozwój społeczno-gospodarczy. Wykorzystano metodę porównawczego studium przypadku, dobierając do badania dwa zagraniczne biennale - w Wenecji i w Sao Paulo, oraz jedno biennale w Polsce, w Gdańsku. W trakcie badania korzystano z takich technik badawczych jak analiza danych zastanych oraz badanie ankietowe. Całość rozważań została osadzona w paradygmacie interpretatywnym. Oceniono efektywność działań promocyjnych, a także określono korzyści dla miast goszczących płynące z organizacji biennale.
The aim of this study is to analyze the impact of cultural events, such as biennials, on residents. The current image of biennials, their influence on tourism and socio-economic development were examined. The comparative case study method was utilized, focusing on two international biennials in Venice and Sao Paulo, as well as one biennial in Poland, specifically in Gdańsk. During the research, various research tools were employed, including analysis of existing data and survey research. The entire investigation was grounded in the interpretive paradigm. The effectiveness of the advertising activities was assessed, and the benefits for the host cities resulting from organizing biennials were determined.