Tytuł pozycji:
Strategy of corporate social responsibility in multinational corporations as exemplified by video games industry
This paper examines corporate social responsibility strategies in a game development market. Study consists of three parts: two theoretical and one empirical. The first chapter deals with the characteristics of international companies, the definition of strategy, classification of company strategies, and systems and areas of strategic management. The second chapter presents the aspects and social goals in international companies, the genesis and evolution of CSR, stakeholder relationship management, CSR tools, and the effects of implementing CSR strategy. The third chapter presents the research findings, along with the characteristics of the gaming industry in Poland and worldwide, CSR tools used in international companies in the studied industry, directions for the development of CSR activities in the studied industry, and CSR elements in CD-Projekt RED. The thesis is based on own research, literature review, internet sources, internal documentation, public reports, and the website of CD-Projekt RED. The thesis also relies on the case study of CD-Projekt RED and eight other companies from the studied field. Survey research involving 70 gamers was conducted.
Celem pracy jest zidentyfikowanie i ocena społecznej odpowiedzialności na przykładzie przedsiębiorstw międzynarodowych branży gier komputerowych. Praca składa się z trzech części: dwóch teoretycznych i jednej badawczej. Rozdział pierwszy dotyczy cech przedsiębiorstw międzynarodowych, definicji strategii, klasyfikacji strategii firmy oraz systemów i obszarów zarządzania strategią. Rozdział drugi przedstawia aspekty i cele społeczne w przedsiębiorstwach międzynarodowych, genezę i ewolucję CSR, zarządzanie relacjami z interesariuszami, narzędzia w strategii CSR i efekty wdrożenia strategii CSR. Rozdział trzeci prezentuje wyniki badań, wraz z charakterystyką branży gier w Polsce i na świecie, narzędziami CSR stosowanymi w przedsiębiorstwach międzynarodowych w badanej branży, kierunkami rozwoju działań CSR w badanej branży, oraz elementami CSR w CD Projekt RED. Praca powstała w oparciu o badania własne, badania literaturowe, źródła internetowe, dokumentację wewnętrzną oraz stronę internetową firmy CD-Projekt RED. W pracy oparto się także na case study CD-Projekt RED i ośmiu innych podmiotów z branży. Przeprowadzono badania ankietowe z udziałem 70 graczy.