Tytuł pozycji:
Stereotypy napotykane przez kobiety w miejscach pracy
Przedmiotem niniejszej pracy jest zagadnienie stereotypów napotykanych przez kobiety w miejscach pracy. Jej celem jest poznanie opinii, poglądów oraz doświadczeń pracownic administracji publicznej na temat powielanych stereotypów oraz konsekwencji jakie za sobą niosą. Pierwszy rozdział zawiera podstawowe informacje na temat dziedziny jaką jest zarządzanie. Drugi rozdział odnosi się do jednego z odłamów zarządzania jakim jest zarządzanie publiczne oraz sfery administracji publicznej. Trzeci rozdział skupia się na zagadnieniach teoretycznych odnoszących się do zjawiska stereotypów, stereotypach w miejscach pracy oraz stereotypowym podejściu do kobiet w sferze zatrudnienia. Czwarty rozdział to opis grupy badanej oraz użytego narzędzia badawczego. Kolejny rozdział to weryfikacja wcześniej postawionych problemów badawczych. Szósty rozdział odnosi się do oceny poznawczej wartości pracy, zawiera subiektywną ocenę autora na temat doboru tematu, wykorzystanego narzędzia badawczego. Zawiera również wnioski i rekomendacje, który wynikły w procesie przeprowadzonych badań ankietowych
The subject of this study is the issue of stereotypes encountered by women in the workplace. It aims to explore the opinions, views and experiences of female public administration employees on stereotypes and their consequences. The first chapter provides background information on the field of management. The second chapter refers to one branch of management, namely public management and the sphere of public administration. The third chapter focuses on theoretical issues related to the phenomenon of stereotyping, stereotyping in the workplace and stereotypical attitudes towards women in employment. The fourth chapter is a description of the study group and the research tool used. The next chapter is a verification of the research problems posed earlier. The sixth chapter refers to the evaluation of the cognitive value of the work and contains the author's subjective assessment of the choice of the topic, the research tool used. It also contains conclusions and recommendations that resulted from the process of the conducted survey research.