Tytuł pozycji:
Self-image of young human created by Social Media
- Tytuł:
-
Self-image of young human created by Social Media
Obraz siebie młodego człowieka kształtowany przez media społecznościowe
- Autorzy:
-
Czubaj, Maja
- Słowa kluczowe:
-
obraz siebie, media społecznościowe, tożsamość indywidualna, tożsamość społeczna, kreowanie tożsamości, wpływy mediów społecznościowych, jaźń odzwierciedlona, Internet, młodzież, portale społecznościowe, Instagram, TikTok, socjologia tożsamości, nowe media,
self-image, social media, individual identity, social identity, identity creation, social media influences, reflected self, Internet, youth, social networks, Instagram, TikTok, sociology of identity, new media,
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Social Media play an important role in nowadays society as well as in self image creating process, when it comes to young people. Long hours spent in front of screen everyday is not an indifferent phenomenom to formation of young people identity, social media take a lot of space in their everyday life. This essay has a purpose on analyzing an impact that social media has on identity formation process of young people, who are in they high school and university years. The most important cases in this study, that will have focus on are self esteem, social relationships, self image perception and how does social media impact have on these aspects.
W dzisiejszym społeczeństwie media społecznościowe odgrywają istotną rolę, równie istotną odgrywają także w procesie kształtowania się obrazu siebie młodych ludzi. Wiele godzin spędzanych przed ekranem na co dzień wśród młodych osób nie jest zjawiskiem obojętnym dla kształtowania się tożsamości młodzieży, media społecznościowe zajmują dużą część ich życia codziennego. Praca ta ma na celu analizę wpływu mediów społecznościowych na procesy formowania się tożsamości młodych osób, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na samoocenę, relacje społeczne, oraz percepcję własnego wizerunku.