Tytuł pozycji:
Komunikacja niewerbalna w dydaktyce akademickiej
The article is an attempt to find an answer to the question of the status of non-verbal communication in the field of academic education in Poland. As scientific study of gestures are conducted from different perspectives and by using various methods, we indicate here only the most important of them,
the cited publications of researchers from these centers are only our original selection that exemplifies the diversity of the topics presented. However, we emphasize that understanding such a multifaceted phenomenon as non-verbal communication requires in-depth reflection on its components and the functions of these components in creating meanings.
Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, jaki status ma szeroko rozumiana komunikacja niewerbalna jako zagadnienie uwzględniane w ramach programów studiów i omawiane na zajęciach proponowanych przez uczelnie wyższe w Polsce. Ponieważ naukowe badania gestów prowadzone są z różnych perspektyw
badawczych i przy użyciu różnych metod, wskazujemy tu na najważniejsze z nich, a przytaczane publikacje badaczy z tych ośrodków stanowią jedynie nasz autorski wybór egzemplifikujący różnorodność prezentowanej tematyki. Podkreślamy jednak, że rozumienie tak wieloaspektowego zjawiska, jakim jest komunikacja niewerbalna, wymaga pogłębionej refleksji dotyczącej jej składowych i funkcji tych składowych w tworzeniu znaczeń.