Tytuł pozycji:
Zarządzanie marką osobistą jako element budowania wizerunku firmy. Studium przypadku
Niniejsza praca magisterska ma na celu zbadanie wpływu marki osobistej na wizerunek powiązanej z nią firmy w odniesieniu do wykorzystania social mediów jako narzędzia budowania rozpoznawalności. Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania badawcze: W jaki sposób marka osobista wpływa na wizerunek organizacji? Jaką rolę odgrywa w tym procesie wykorzystywanie mediów społecznościowych? Praca zalicza się do nurtu zarządzania humanistycznego, obejmującego zakresy odnoszące się do roli człowieka w organizacjach. Rozważania oparte są na przeglądzie literatury dotyczącej roli marki, brandingu, a także kwestii funkcjonowania mediów społecznościowych jako kanałów komunikacji marketingowej. Badania skupiają się na elementach marki osobistej oraz działaniach reklamowych, mających w założeniu promowanie biznesu. Nowatorskie ujęcie tematu opiera się na analizie studium przypadku konkretnej jednostki, która za pomocą mediów społecznościowych wykreowała silną rozpoznawalną, markę osobistą, skutecznie wykorzystaną jako kluczowy element promocji firmy. Analizie poddano instagramowe konto, należące do Joanny Banaszewskiej jbanaszewska, które stanowiło punkt odniesienia do przedstawienia działań wizerunkowych dotyczących kreowania image'u eksperta. Badania dopełniły wyniki kwestionariusza ankiety dotyczącego postrzegania marek osobistych przez respondentów.
This Master’s thesis aims to examine the impact of a personal brand on the image of an associated company in relation to the use of social media as a tool to build recognition. The author attempts to answer research questions: How does a personal brand affect the image of an organization? What role does the use of social media play in this process? The work belongs to the humanities management stream, covering areas related to the role of people in organizations. The considerations are based on a review of the literature concerning the role of the brand, branding, as well as the issue of functioning social media as channels of marketing communication. The research focuses on elements of personal brand and advertising activities aimed at promoting business. The innovative approach to the topic is based on the analysis of a case study of a specific individual who, using social media, has created a strong recognizable, personal brand, effectively used as a key element of company promotion. An Instagram account belonging to Joanna Banaszewska jbanaszewska was analyzed, which was a reference point for presenting image activities related to creating an expert's image. The research complemented the results of a questionnaire on the perception of personal brands by respondents.