Tytuł pozycji:
The financial consequences of the COVID-19 pandemic in the gaming and tourism industries on the example of Ten Square Games S.A. and Rainbow Tours S.A.
Celem niniejszej pracy jest identyfikacja finansowych następstw globalnej pandemii COVID-19 w branżach gamingowej oraz turystycznej na wybranych przykładach. W części teoretycznej zdefiniowane zostało pojęcie analizy finansowej, jej istota i cel. Wyszczególnione oraz opisane zostały rodzaje i metody analizy finansowej a także źródła informacji wykorzystywane w jej prowadzeniu. W części empirycznej natomiast przedstawiono wyniki badań, których głównym celem było zbadanie wpływu pandemii COVID-19 na kondycję finansową przedsiębiorstw reprezentujących branże gamingową oraz turystyczną. Podmiotami wybranymi do badań zostały firmy Ten Square Games S.A. oraz Rainbow Tours S.A. Proces badawczy zrealizowano przy zastosowaniu następujących metod i narzędzi badawczych: analizy finansowej pionowej i poziomej, analizy wskaźnikowej płynności finansowej, rentowności oraz zadłużenia. Jako główne źródła danych empirycznych wykorzystano sprawozdania finansowe badanych przedsiębiorstw pochodzące z lat 2019-2021. Na podstawie wyników przeprowadzonych badań stwierdzono, że pandemia COVID-19 spowodowała poprawę wyników finansowych badanego przedsiębiorstwa z branży gamingowej, natomiast w badanym przedsiębiorstwie z branży turystycznej wywołała problemy ekonomiczne i znaczące pogorszenie kondycji finansowej.
The purpose of this work is to identify the financial consequences of the global COVID-19 pandemic in the gaming and tourism industries on selected examples. The theoretical part defines the concept of financial analysis, its essence and purpose. The types and methods of financial analysis as well as the sources of information used in its conduct are listed and described. The empirical part, on the other hand, presents the results of research, the main purpose of which was to examine the impact of the COVID-19 pandemic on the financial condition of enterprises representing the gaming and tourism industries. The entities selected for the research were Ten Square Games S.A. and Rainbow Tours S.A. The research process was carried out using the following research methods and tools: vertical and horizontal financial analysis, ratio analysis of financial liquidity, profitability and debt. Financial statements of the surveyed enterprises from 2019-2021 were used as the main sources of empirical data. Based on the results of the research, it was found that the COVID-19 pandemic resulted in an improvement in the financial results of the surveyed company from the gaming industry, while in the surveyed company from the tourism industry it caused economic problems and a significant deterioration of the financial condition.