Tytuł pozycji:
Reklama szokująca jako strategia marketingowa i jej oddziaływanie na współczesnych konsumentów
In modern advertising campaigns, brands increasingly use shock advertising. It differs significantly from traditional advertising. It uses elements and motifs that shock the recipient. This applies primarily to the theme of pain, illness, suffering, death, eroticism, and violence. It was decided to focus on extremely interesting issues, because shocking commercials deal with important social topics. The aim of the work was to look at the attitude of societies to shock advertising. Therefore, the work is divided into four chapters, introduction and conclusion. Two of the four chapters were theoretical, the third was methodological, and the last was empirical - research. The diagnostic survey method was used to carry out the study. The survey involved consumers who expressed their opinion on individual advertisements containing an element of shock. As a result, the goal of this work was finally achieved. Thanks to the research, knowledge in the field of the analyzed issues has been significantly deepened.
We współczesnych kampaniach reklamowych coraz częściej marki wykorzystują reklamę szokującą. Różni się ona znacząco od reklam tradycyjnych. Stosują się w niej elementy i motywy, które szokują odbiorcę. Dotyczy to przede wszystkim motywu bólu, choroby, cierpienia, śmierci, erotyzmu, przemocy. Postanowiono skupić się na problematyce niezwykle ciekawej, gdyż w reklamach szokujących poruszane są ważne tematy społeczne. Celem pracy była chęć przyjrzenia się stosunkowi społeczeństw do reklamy szokującej. Dlatego też pracę podzielono na cztery rozdziały oraz wstęp i zakończenie. Dwa spośród czterech rozdziałów były to rozdziały teoretyczne, trzeci był rozdział metodologiczny, a ostatni empiryczny – badawczy. Do zrealizowania badań w pracy posłużono się metodą sondażu diagnostycznego. W badaniach udział wzięli konsumenci, którzy wyrazili swoje zdanie na temat poszczególnych reklam zawierających element szoku. Dzięki temu udało się ostatecznie zrealizować cel niniejszej pracy. Za sprawą badań wiedza z zakresu analizowanej problematyki została znacząco pogłębiona.