Tytuł pozycji:
„STEREOTYPY PŁCI W REKLAMIE TELEWIZYJNEJ I ICH WPŁYW NA ODBIÓR KONSUMENTA”.
Wraz z dynamicznym rozwojem marketingu, szczególnie w zakresie reklamy telewizyjnej, reklamodawcy podejmują szereg działań, które mają na celu przyciągnięcie uwagi konsumenta. Coraz częściej metodą, którą wybierają, jest posługiwanie się stereotypami, szczególnie płciowymi. Jako że problem krzywdzącego portretowania kobiet w mediach masowego przekazu zwraca coraz większą uwagę badaczy, podjęto się próby zbadania faktycznego wpływu ów zjawiska na odbiór konsumenta. Niniejsza praca opisuje problematykę stereotypizacji płci w reklamie telewizyjnej. Jej celem jest zbadanie obecnego poziomu stereotypowego wykorzystania wizerunku kobiecego w reklamie, a także zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej występowania tego problemu w mediach. Zakres przedmiotowy badań dotyczy w szczególności postrzegania stereotypów przez odbiorców reklam, a także częstotliwości i kontekstu ich wykorzystania w reklamie telewizyjnej.
With the rapid development of marketing, especially in the field of television advertising, advertisers are taking a number of steps to attract consumer attention. Increasingly, the method they choose is to use stereotypes, especially gender stereotypes. Since the problem of unfair portrayal of women in the mass media is attracting increasing attention from researchers, an attempt was made to study the actual impact of this phenomenon on consumer perception. The present work describes the problem of gender stereotyping in television advertising. Its purpose is to examine the current level of stereotypical use of the female image in advertising, as well as to increase public awareness of the occurrence of this problem in the media. The scope of the study is specifically concerned with the perception of stereotypes by advertising audiences, as well as the frequency and context of their use in television advertising.