Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„STEREOTYPY PŁCI W REKLAMIE TELEWIZYJNEJ I ICH WPŁYW NA ODBIÓR KONSUMENTA”.

Tytuł:
„STEREOTYPY PŁCI W REKLAMIE TELEWIZYJNEJ I ICH WPŁYW NA ODBIÓR KONSUMENTA”.
GENDER STEREOTYPES IN TELEVISION ADVERTISING AND THEIR IMPACT ON CONSUMER PERCEPTION
Autorzy:
Orłowska, Natalia
Słowa kluczowe:
CONSUMER PERCEPTION – GENDER STEREOTYPES – TELEVISION ADVERTISING - USE OF STEREOTYPES IN ADVERTISING
OBIÓR KONSUMENTA – REKLAMA TELEWIZYJNA -– STEREOTYPY PŁCI – WYKORZYSTANIE STEREOTYPÓW W REKLAMIE
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wraz z dynamicznym rozwojem marketingu, szczególnie w zakresie reklamy telewizyjnej, reklamodawcy podejmują szereg działań, które mają na celu przyciągnięcie uwagi konsumenta. Coraz częściej metodą, którą wybierają, jest posługiwanie się stereotypami, szczególnie płciowymi. Jako że problem krzywdzącego portretowania kobiet w mediach masowego przekazu zwraca coraz większą uwagę badaczy, podjęto się próby zbadania faktycznego wpływu ów zjawiska na odbiór konsumenta. Niniejsza praca opisuje problematykę stereotypizacji płci w reklamie telewizyjnej. Jej celem jest zbadanie obecnego poziomu stereotypowego wykorzystania wizerunku kobiecego w reklamie, a także zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej występowania tego problemu w mediach. Zakres przedmiotowy badań dotyczy w szczególności postrzegania stereotypów przez odbiorców reklam, a także częstotliwości i kontekstu ich wykorzystania w reklamie telewizyjnej.

With the rapid development of marketing, especially in the field of television advertising, advertisers are taking a number of steps to attract consumer attention. Increasingly, the method they choose is to use stereotypes, especially gender stereotypes. Since the problem of unfair portrayal of women in the mass media is attracting increasing attention from researchers, an attempt was made to study the actual impact of this phenomenon on consumer perception. The present work describes the problem of gender stereotyping in television advertising. Its purpose is to examine the current level of stereotypical use of the female image in advertising, as well as to increase public awareness of the occurrence of this problem in the media. The scope of the study is specifically concerned with the perception of stereotypes by advertising audiences, as well as the frequency and context of their use in television advertising.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies