Tytuł pozycji:
Identification and analysis of factors affecting the effectiveness of marketing activities on the Internet on the example of a small service company ARKADIA
The effectiveness of online marketing activities depends on many factors. As with traditional marketing, these activities depend on the objectives of the company, the chosen audience and the tools used. An effective marketing strategy makes it is possible to increase brand recognition and effectively launch a new product on the market. With the help of appropriate communication tools, it is also possible to increase consumers' trust in the brand. The aim of this study is to identify and analyse factors influencing the effectiveness of internet marketing activities. As the analysis of the literature and the results of our own research has shown, the effectiveness of online marketing activities depends on many factors.
Skuteczność internetowych działań marketingowych jest zależna od wielu czynników. Podobnie jak w przypadku marketingu tradycyjnego, działania te są zależne od celów przedsiębiorstwa, wybranej grupy odbiorców i stosowanych narzędzi. Skuteczna strategia marketingowa pozwala na zwiększenie rozpoznawalności marki oraz efektywne wprowadzenie nowego produktu na rynek. Za pomocą odpowiednich narzędzi komunikacji możliwe jest także zwiększenie zaufania konsumentów w stosunku do marki. Celem niniejszej pracy jest identyfikacja i analiza czynników wpływających na skuteczność działań marketingu internetowego. Jak wykazała przeprowadzona analiza piśmiennictwa oraz wyników badań własnych na skuteczność działań marketingowych prowadzonych w internecie wpływa wiele czynników.