Tytuł pozycji:
The impact of visual merchandising on customers’ behaviour and purchase decisions on the example of Vans store chain
Visual merchandising to jedno z nowatorskich narzędzi marketingowych stosowanych przez przedsiębiorstwa handlowe do przyciągnięcia uwagi klientów. Celem pracy jest analiza sposobów wykorzystywania potencjału visual merchandisingu w przestrzeniach sklepowych oraz zbadanie jego wpływu na zachowania i decyzje zakupowe klientów na przykładzie sieci sklepów Vans. W procesie badawczym posłużono się metodologią jakościową: zrealizowano wywiady swobodne pogłębione z pracownikami firmy oraz przeprowadzono badanie z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety wśród klientów sklepów Vans, ponadto jako technikę uzupełniającą wykorzystano analizę danych wywołanych (fotografii sklepu). Badania umożliwiły zidentyfikowanie i analizę technik oraz narzędzi visual merchandisingu realizowanego przez firmę Vans, jak i rozpoznanie opinii klientów odnośnie badanego problemu. Zwieńczenie pracy stanowi zestawienie zebranego materiału badawczego z aktualnym dorobkiem naukowym oraz podsumowanie badania w formie wniosków i rekomendacji dla firmy.
Visual merchandising is one of the innovative marketing tools used by commercial enterprises to attract customers’ attention. The aim of this dissertation is to analyse the ways of using the potential of visual merchandising in store spaces and to examine its impact on customers’ behaviour and their purchase decisions on the example of Vans store chain. In the research process, qualitative methodology was used: in-depth interviews with the company's employees were carried out and a survey questionnaire was conducted among Vans store customers, moreover, the analysis of first-hand sources (store photos) used as a complementary technique. The research enabled the identification and analysis of visual merchandising techniques and tools implemented by Vans, as well as recognition of clients’ opinions regarding the problem under study. The culmination is a comparison of the collected research material with the current scientific achievements and a summary of the study in form of conclusions and recommendations for the company.