Tytuł pozycji:
Praca jako doświadczenie cielesne. Przestrzeń targowa
Celem pracy jest przedstawienie ucieleśnionego doświadczenia pracy osób sprzedających w przestrzeni targowej w Krakowie. Podstawę do analizy stanowi materiał empiryczny zgromadzony w trakcie badań terenowych, na które składają się rozmowy oraz obserwacja uczestnicząca. Omówione zostają następujące zagadnienia: przestrzeń targu stanowiąca konkretny krajobraz pracy sprzedawczyń i sprzedawców oraz relacje skupione na współpracy osób handlujących. Ponadto dowodzę prekarnego i "niewidzialnego" charakteru pracy oraz jej emocjonalnego wymiaru. W efekcie rozważań skupionych na cielesności, przedstawiam ciała osób sprzedających jednocześnie jako narzędzia, jak i produkty pracy.
The aim of this study is to present the embodied work experience of people selling in the market space in Krakow. The basis for the analysis is the empirical material collected during the fieldwork consisting of interviews and participant observation. The following issues are discussed: the space of the market constituting the concrete landscape of the work of female and male sellers and the relationships focused on the cooperation of traders. Furthermore, I argue for the precarious and 'invisible' nature of the work and its emotional dimension. As a result of considerations focused on corporeality, I present the bodies of the sellers simultaneously as tools and as products of labour.