Tytuł pozycji:
Społeczna odpowiedzialność biznesu jako strategia zarządzania przedsiębiorstwem międzynarodowym na przykładzie branży odzieżowej
The aim of this thesis is to analyze corporate social responsibility as a corporate management strategy in the clothing industry. The entire dissertation consists of three parts. The first chapter presents the essence and importance of multinational enterprises and issues with strategies' evolution, construction, and classification. The second chapter deals with corporate social responsibility as a source of market advantage for the modern enterprise. The third chapter presents the results of own research into corporate social responsibility in the clothing industry.The work is based on in-depth literature research, internet sources, internal documentation, and websites of the surveyed companies. The thesis also relied on sustainability reports, conducted questionnaire-based surveys with company personnel, and in-depth interviews with representatives of a selected company.
Celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie analizy społecznej odpowiedzialności biznesu jako strategii zarządzania przedsiębiorstwem w branży odzieżowej. Całość pracy składa się z trzech części. Rozdział pierwszy przedstawia istotę i znaczenie przedsiębiorstw międzynarodowych oraz zagadnieia związane z ewolucją, budową oraz klasyfikacją strategii. Rozdział drugi dotyczy społecznej odpowiedzialności biznesu jako źródła przewagi rynkowej współczesnego przedsiębiorstwa. Rozdział trzeci prezentuje wyniki badań własnych w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu w branży odzieżowej.Praca powstała w oparciu o pogłębione badania literaturowe, źródła internetowe, dokumentację wewnętrzną oraz strony internetowe badanych przedsiębiorstw. W pracy oparto się także na raportach zrównoważonego rozwoju przeprowadzono badania ankietowe z personelem firmy w oparciu o kwestionariusz oraz wywiady pogłębione z przedstawicielami wybranej firmy.