Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stereotypy w reklamie satelitarnej oraz ich rola w postrzeganiu przekazu przez odbiorców

Tytuł:
Stereotypy w reklamie satelitarnej oraz ich rola w postrzeganiu przekazu przez odbiorców
Stereotypes in satellite’s advertising and their role in the audiences perception of the message
Autorzy:
Khmaruk, Yuliya
Słowa kluczowe:
Reklama – Stereotyp – Reakcja – Wpływ – Zachowania
Advertising - Stereotype - Reaction - Influence - Behaviour
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Badanie przeprowadzone w danej pracy dyplomowej miało na celu analizę wpływu stereotypów w reklamie na jej percepcję przez widzów telewizyjnych. Wykorzystano metodę sondażu, a respondentom przekazano kwestionariusze dotyczące percepcji reklamy i reakcji na stereotypowe elementy. Analiza wyników wykazała korelację między stereotypami a percepcją reklam przez konsumentów. Stereotypy mają znaczący wpływ i też mogą wywoływać pozytywne lub negatywne reakcje konsumentów i oddziaływać na ich decyzje zakupowe. Wyniki badania mają praktyczne znaczenie dla reklamodawców i marketerów, którzy mogą wykorzystać je do efektywniejszego tworzenia przekazów reklamowych. Stereotypy mogą być użyteczne w celu kreowania ukierunkowanych i przekonujących i nawiązujących zążcze emocjonalne z konsumentami. Zgadnie z wynikami badania, należ unikać stereotypów tracących na użyteczności, które mogą, z kolei, wywoływać negatywne reakcje konsumentów.

The research conducted for this diploma paper was aimed at analysing the impact of stereotypes in advertising on its perception by television viewers. A method of survey was used and respondents were given questionnaires about their perception of advertising and their reactions to stereotypical elements. Analysis of the results showed a correlation between stereotypes and consumer perception of advertising. Stereotypes have a significant impact and can also elicit positive or negative reactions from consumers and influence their purchasing decisions. The results of the study have practical implications for advertisers and marketers, who can use them to develop advertising messages more effectively. Stereotypes can be used to create targeted and persuasive messages that connect emotionally with consumers. In line with the findings of the study, stereotypes that lose their relevance, which may, in turn, elicit negative reactions from consumers, should be avoided.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies