Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Crowdfunding as a PR Tool

Tytuł:
Crowdfunding as a PR Tool
Crowdfunding jako narzędzie PR
Autorzy:
Chechelska, Gabriela
Słowa kluczowe:
crowdfunding, finansowanie społecznościowe, PR, społeczność, wizerunek
crowdfunding, image, Public Relations, society
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following paper, "Crowdfunding as a PR Tool," addresses the topic of crowdfunding as an alternative form of financing for organizational activities, as well as its associated non-financial benefits. The research problem focused on the utilization of crowdfunding as a tool for building a company's image, and the research hypothesis adopted in this paper was: Crowdfunding can be successfully utilized by a company as a PR tool. The paper focuses on analysing the potential of utilizing the chosen form of financing for PR purposes in the opinion of the target audience. A detailed analysis was conducted on four Polish companies that employed crowdfunding, as well as the opinions of a group of 110 respondents regarding the non-financial possibilities of this fundraising method. The literature used for writing the paper encompasses marketing, economics, and social sciences. The research methodology employed for this paper was a mixed method approach, combining case analysis based on observations and analysis of available press sources, along with a diagnostic survey utilizing a questionnaire. In the examined sample, in line with the assumptions, it was possible to confirm the thesis regarding the utilization of crowdfunding as a PR tool, as well as the resulting benefits.

Poniższa praca „Crowdfunding jako narzędzie PR” podejmuje tematykę finansowania społecznościowego jako alternatywnej formy finansowania działalności organizacji oraz związanych z nią korzyści pozafinansowych. Problemem badawczym było wykorzystanie crowdfundingu jako narzędzia do budowania wizerunku firmy, a za hipotezę badawczą w niniejszej pracy przyjęto: Crowdfunding może zostać z powodzeniem wykorzystany przez firmę jako narzędzie PR. Praca skupia się na analizie możliwości wykorzystania przyjętej formy finansowania działalności firmy do celów PR-owych firmy w opinii odbiorców. Szczegółowej analizie zostały poddane 4 polskie firmy stosujące finansowanie społecznościowe oraz opinie grupy 110 ankietowanych dotyczące pozafinansowych możliwości takiej metody pozyskiwania środków. Do napisania pracy wykorzystano literaturę z zakresu marketingu, ekonomii oraz nauk społecznych. Metodą badawczą zastosowaną na potrzeby pracy była metoda mieszana – analiza przypadku na podstawie obserwacji i analizy dostępnych źródeł prasowych oraz sondaż diagnostyczny z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. W badanej próbie, zgodnie z założeniami, udało się potwierdzić tezę dotyczącą wykorzystania crowdfundingu jako narzędzia PR oraz wynikających z tego korzyści.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies