Tytuł pozycji:
Role-playing games as a tool for competence development.
Niniejsza praca przedstawia gry fabularne jako narzędzie rozwoju kompetencji. Celem pracy jest ocena tego narzędzia. Przedstawione zostają kompetencje, ich definicje, modele kompetencyjne oraz różnorodne, inne narzędzia rozwoju kompetencji. Szczegółowo wyjaśnione zostaje pojęcie gier fabularnych, różne ich rodzaje oraz możliwości zastosowania. Przeprowadzone badania empiryczne ukazują opinie graczy na temat rozwoju ich kompetencji, w następstwie do uczestnictwa w sesjach gier fabularnych. Badania zostają przeprowadzone wśród graczy gier fabularnych, metodą sondażu diagnostycznego, techniką ankiety internetowej. Zebrano 100 odpowiedzi, dzięki czemu rozwiązano przedstawiony problem badawczy oraz hipotezy. Stwierdzono, że gry fabularne stanowią narzędzie rozwoju kompetencji, które może być wykorzystywane w przedsiębiorstwie. Została wykorzystana bogata literatura dotycząca nauk o zarządzaniu.
This paper presents role-playing games as a tool for competence development. The purpose of the work is to evaluate this tool. Competencies, their definitions, competency mo-dels, and various other competency development tools are presented. The concept of role-playing games, their different types, and the possibilities of application are explained in detail. The empirical research conducted reveals the opinions of players on the development of their competencies, following participation in role-playing game sessions. The research is conducted among role-playing game players, using a diagnostic survey method, with an online survey technique. 100 responses were collected, thus solving the presented research problem and hy-potheses. It was concluded that role-playing games are a tool for competence development that can be used in the company. A rich literature on management science was used.