Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Proces decyzyjny zakupu dóbr luksusowych na przykładzie doboru sprzętu skitourowego

Tytuł:
Proces decyzyjny zakupu dóbr luksusowych na przykładzie doboru sprzętu skitourowego
The purchasing decision-making process of luxury goods based on the selection of skitouring equipment.
Autorzy:
Myjak, Patryk
Słowa kluczowe:
dobra luksusowe - luksus - proces zakupowy - marketing
buying process - luxury - luxury goods - marketing
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem niniejszej pracy magisterskiej jest zagłębienie się w analizie procesu decyzyjnego nabycia dóbr luksusowych na przykładzie sprzętu skitourowego. Pracę opracowano na podstawie literatury naukowej, badań i danych statystycznych. Materiał empiryczny uzyskano przez przeprowadzenie badań własnych wśród osób mających kiedykolwiek do czynienia ze skitouringiem. Pierwszą część pracy poświęcono analizie procesu decyzyjnego, czynnikami jakie wywierają wpływ na ten proces oraz rolę nabywcy. W rozdziale drugim natomiast skupiono uwagę na zagadnieniu jakim jest luksus oraz różnicom w procesie zakupu dobra luksusowego. Trzeci rozdział obejmuje metodykę badań własnych z opracowaniem przedmiotu, celu, hipotez i narzędzia badawczego. W czwartym rozdziale zaprezentowano wyniki z przeprowadzonych badań oraz przedstawiono najważniejsze wnioski. Praca powstała w oparciu o badanie literatury, źródła internetowe, raporty branżowe oraz badanie własne. Badanie wykonano metodą ilościową przy wykorzystaniu kwestionariusza ankiety a próba badawcza wyniosła 250 osób. Wyniki badań potwierdziły cztery z pięciu postawionych wcześniej hipotez badawczych.

The main objective of this thesis is to delve into the analysis of the decision-making process for the acquisition of luxury goods using the example of skitouring equipment. The thesis was developed on the basis of scientific literature, research and statistical data. The empirical material was obtained by conducting a primary research among people who have ever been involved in skitouring. The first part of the work is devoted to an analysis of the decision-making process, the factors that influence this process and the role of the buyer. The second chapter focuses on the issue of luxury and the differences in the purchasing process of a luxury good. The third chapter covers the methodology of the own research with the development of the subject, aim, hypotheses and research tool. The fourth chapter presents the results of the research and presents the main conclusions. The thesis is based on a literature, internet sources, industry reports and an online survey. The research was carried out using a quantitative method with a survey questionnaire and the research sample was 250 people. The results of the study confirmed four of the five research hypotheses that had been set out earlier.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies