Tytuł pozycji:
Impact of employer branding on talent acquisition and retention using SAP company as an example
Niniejsza praca naukowa podejmuje próbę analizy wpływu działań firmy SAP związanych z kreowaniem marki pracodawcy na pozyskiwanie i utrzymywanie utalentowanych pracowników. Za metodę badawczą przyjęto analizę jakościową treści. Po analizie teoretycznej oraz zweryfikowaniu informacji zawartych w raportach oraz przeanalizowaniu opinii pracowników na temat firmy SAP przygotowano kryteria, dzięki którym możliwa była ocena realizacji przez firmę strategii employer brandingowej oraz jej wpływu na pozyskiwanie i utrzymywanie utalentowanych pracowników. Przeprowadzone badanie wykazało, że firma SAP może być uważana za przykład organizacji o silnej marce pracodawcy, co skutkuje wysokim wskaźnikiem pozyskiwania oraz retencji pracowników.
This research paper attempts to analyse the impact of SAP's employer branding activities on talent acquisition and retention. Qualitative content analysis was adopted as the research method. After theoretical analysis and verification of the information contained in the reports and analysis of employees' opinions about SAP, criteria were prepared to assess the company's implementation of employer branding strategy and its impact on talent acquisition and retention. The survey showed that SAP can be considered as an example of an organization with a strong employer brand, resulting in high employee acquisition and retention rates.