Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Działalność influencerska w kontekście prawa konkurencji

Tytuł:
Działalność influencerska w kontekście prawa konkurencji
Influencer activity in the context of competition law
Autorzy:
Fraś, Dawid
Słowa kluczowe:
influencer, influencer marketing, reklama, prawo konkurencji, Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów
influencer, influencer marketing, advertisement, competition law, the President of the Office of Competition and Consumer Protection
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This undergraduate thesis focuses on the description of influencers in the context of competition law. In the first chapter, key terms such as 'influencer' and 'influencer marketing' were introduced, which was a necessary step for the further analysis of the topic. The definition of an influencer was then compared to the definition of an entrepreneur, bearing in mind the characteristics of the activity performed. The second chapter was devoted to the description of cooperation in the online space between creators and advertising agencies. Attention was paid to the author's licensing and property rights, as well as consent to use the image. The cost of advertising campaigns in virtual space was also analysed. The third chapter describes unfair influencer advertising in the context of competition law violations. The consequences threatened for such violations were shown with the role of the President of the Office of Competition and Consumer Protection and the recommendations issued by his office in countering similar torts.

Niniejsza praca licencjacka koncentruje się na charakterystyce postaci influencerów w kontekście przepisów prawa konkurencji. W rozdziale pierwszym zostały przedstawione podstawowe terminy takie jak „influencer” i „influencer marketing”, co było niezbędnym krokiem w celu późniejszej analizy tematu. Porównano pojęcie influencera z przedsiębiorcą, mając na uwadze cechy wykonywanej przez niego działalności. Rozdział drugi poświęcony został charakterystyce współprac w przestrzeni internetowej między twórcami, a agencjami reklamowymi. Zwrócono uwagę na licencje i majątkowe prawa autora oraz zgodę na wykorzystanie wizerunku. Analizie poddany został również koszt kampanii reklamowych w przestrzeni wirtualnej. W rozdziale trzecim opisana została nieuczciwa reklama influencerska w kontekście naruszeń przepisów prawa konkurencji. Ukazano konsekwencje grożące za takie naruszenia, jak również rolę Prezesa Urzędu Uchrony Konkurencji i Konsumentów i wydanych przez jego urząd rekomendacji w przeciwdziałaniu podobnym deliktom.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies