Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CSR i jego znaczenie w kreowaniu wizerunku marki i lojalności klientów: przypadek Coca-Coli i PepsiCo

Tytuł:
CSR i jego znaczenie w kreowaniu wizerunku marki i lojalności klientów: przypadek Coca-Coli i PepsiCo
CSR and its significance in creating brand image and customer loyalty: the case of Coca-Cola and PepsiCo
Autorzy:
Snizhko, Anastasiia
Słowa kluczowe:
CSR, lojalność konsumentów, marka, społeczna odpowiedzialność biznesu, wizerunek marki
brand, brand image, customer loyalty, CSR
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Praca w kompleksowy sposób traktuje o zagadnieniach związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu oraz porusza tematykę̨ odnoszącą się̨ do wizerunku marki i lojalności konsumentów. W celu przygotowania niniejszego opracowania wykorzystano szeroki zasób źródeł wtórnych, między innymi roczne raporty firmowe oraz przeprowadzono, badania z wykorzystaniem metody online-ankiety. W części teoretycznej omówiono zagadnienia związane z CSR (społeczną odpowiedzialnością biznesu) oraz marką i jej wizerunkiem. Natomiast część badawczą poświęcono na dokonanie analiz związanych z określeniem poziomu świadomości działań CSR implementowanych w strategie firm CocaCola i PepsiCo, Analiza zebranych danych pozwoliła na wyciągnięcie kilku wniosków. Wyniki wskazują, że wpływ inicjatyw społecznej odpowiedzialności biznesu na postrzeganie marki przez konsumentów ma dodatni wskaźnik korelacji i różni się w zależności od firmy. Badanie wykazało, że istnieje słaba pozytywna korelacja między lojalnością konsumentów a świadomością inicjatyw społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) podejmowanych przez firmę. Dodatkowo, wysokie oceny wizerunku marek Coca-Cola i Pepsi zostały przypisane osobistym preferencjom respondentów.

The thesis provides a comprehensive analysis of matters pertaining to corporate social responsibility, encompassing discussions on themes such as brand image and consumer loyalty. To conduct this study, an extensive array of secondary sources was utilized, encompassing annual company reports, as well as primary research conducted through the online questionnaire method. The theoretical component of the discourse encompassed topics pertaining to corporate social responsibility (CSR) in conjunction with the brand and its image. The research component, conversely, was dedicated to conducting analyses aimed at ascertaining the degree of consciousness regarding corporate social responsibility initiatives integrated into the business strategies of Coca-Cola and PepsiCo corporations. The examination of the gathered data facilitated the derivation of several inferences. The findings indicate that the impact of corporate social responsibility initiatives on consumers' brand perception has positive correlation index and varies by company. The study found that there was a weak positive correlation between consumer loyalty and awareness of corporate social responsibility (CSR) initiatives undertaken by the company. Additionally, the high brand image ratings of Coca-Cola and Pepsi were attributed to the personal preferences of the respondents.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies