Tytuł pozycji:
Postawy prozdrowotne wśród studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej
Przedmiotem niniejszej pracy jest zbadania postaw prozdrowotnych wśród studentów Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Za cel główny postawiono poznanie tych postaw wobec zdrowia w czterech aspektach: aspekt fizyczny, psychiczny, społeczny i duchowy. Do zbadania problemu użyto metody sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem ankiety oraz metodę wywiadu. Praca obejmuje zarówno część teoretyczną zjawiska, podstawy metodologiczne oraz analizę badań własnych. Wnioski z badań umożliwiły poznanie wiedzy studentów na temat zdrowia, ich stosunku emocjonalnego wobec zdrowia, a także zachowań, którymi się kierują.
The subject of this study is to examine health-promoting attitudes among students of preschool and early school education. The main objective is to explore these attitudes towards health in four aspects: physical, mental, social, and spiritual. The diagnostic survey method using a questionnaire and the interview method were employed to investigate the problem. The study encompasses both the theoretical part of the phenomenon, methodological foundations, and the analysis of the author's own research. The research findings allowed for understanding the students' knowledge about health, their emotional relationship towards health, as well as the behaviors they engage in.