Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategie ochrony własności intelektualnej na rynku suplementów diety

Rynek suplementów diety jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów gospodarki w Polsce. Tak nagły rozwój tego rynku powoduje konieczność wdrażania strategii związanych z zarządzaniem własnością intelektualną w przedsiębiorstwach. Celem niniejszej pracy jest analiza strategii na rynku suplementów diety wraz z przestawieniem korzyści i wad związanych z ich zastosowaniem. Rozważania w niniejszej pracy rozpoczynają się od wyjaśnienia różnicy między suplementami diety a produktami leczniczymi, co ma istotne dla dalszych analiz dotyczących potencjalnego wprowadzania konsumentów w błąd. Kolejne rozdziały pracy skupiają się na strategiach zarządzania własnością intelektualną, w kontekście znaków towarowych, wzorów przemysłowych i patentów. Ostatnie rozdziały pracy koncentrują się na analizie ochrony wynikającej z ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz regulacji związanych z reklamą tych produktów. Rozważania te, prowadzą do wniosku, że ochrona własności intelektualnej na rynku suplementów diety jest istotna z wielu powodów, takich jak to, że stanowi niezwykle skuteczne narzędzie w budowaniu marki i rozpowszechnianiu oferowanych produktów, przyczynia się do wzrostu wartości przedsiębiorstw, chroni przed naruszaniem praw przez konkurencję oraz stymuluje innowacje. Problematyka zarządzania własnością intelektualną na rynku suplementów diety dotyczy głównie określania strategii ochrony, wraz z skoncentrowanymi działaniami mającymi na celu identyfikację, pozyskiwanie i utrzymywanie dóbr materialnych, tworzenia własności intelektualnej, korzystania zarówno z własnej, jak i cudzej własności intelektualnej, zapobiegania i zwalczania naruszeń praw wyłącznych oraz tworzenia systemów wspomagających zarządzanie własnością intelektualną.

The market for dietary supplements is one of the most dynamically developing sectors of the economy in Poland. Such rapid growth of this market makes it necessary to implement strategies related to intellectual property management in companies. The aim of this thesis is to analyse the strategies on the dietary supplements market together with presenting the advantages and disadvantages connected with their application. The analysis in this thesis begins with an explanation of the difference between dietary supplements and medicinal products, which is relevant for further analyses concerning potential consumer misleading. Subsequent chapters of the thesis focus on intellectual property management strategies, in the context of trademarks, industrial designs and patents. The final chapters of the thesis are focused on the analysis of protection under the Act on Combating Unfair Competition and regulations related to the advertising of these products. These considerations, lead to the conclusion that the protection of intellectual property in the dietary supplements market is important for a number of reasons, such as the fact that it is an extremely effective tool in branding and dissemination of the products offered, contributes to the growth of the value of enterprises, protects against infringement of rights by competitors and stimulates innovation. The issue of intellectual property management in the dietary supplements market is mainly concerned with defining protection strategies, with concentrated activities aimed at identifying, acquiring and maintaining tangible assets, creating intellectual property, using both own and others' intellectual property, preventing and combating infringements of exclusive rights, and creating systems to support intellectual property management.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies