Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Motivating employees on the basis of their personality traits.

Tytuł:
Motivating employees on the basis of their personality traits.
MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW W OPARCIU O ICH CECHY OSOBOWOŚCIOWE
Autorzy:
Prokop, Kinga
Słowa kluczowe:
Big Five – employees’ motivation – human resources – personality traits
motywacja pracowników – osobowość – Wielka Piątka - zarządzenie personelem
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy jest zbadanie powiązań pomiędzy osobowością pracowników, a preferowanymi czynnikami motywacyjnymi. Osobowość pracownika rozpatrywana jest w oparciu o Model Wielkiej Piątki autorstwa P. Costy i R. McCrea wyróżniający wymiary ekstrawersji, ugodowości, sumienności, neurotyczności i otwartości na doświadczenia. Systemy motywacyjne podzielone i omówione zostały w ramach czynników finansowych, niefinansowych, środowiska pracy i kariery. Badanie przeprowadzone za pomocą ankiety na próbie 104 osób aktywnych zawodowo wskazało korelację pomiędzy częścią wymiarów osobowości i czynników motywacyjnych w pracy. Dodatkowo badanie wykazało różnice w postrzeganiu czynników motywacyjnych przez kobiety i mężczyzn, a także stanowiska kierownicze i niekierownicze.

The aim of the research is to examine the relationship between a personality of employees and preferred motivational factors. The employee's personality is analysed on the basis of the Big Five Model by P. Costa and R. McCrea, which distinguish the factors of extroversion, agreeableness, conscientiousness, neuroticism and openness to experience. Incentive systems are divided and discussed within financial, non-financial, work environment and career factors. A survey conducted on 104 professionally active people found a correlation between some personality dimensions and motivational factors at work. Additionally, the study found differences in the perception of motivational factors between women and men, as well as managerial and non-managerial positions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies