Tytuł pozycji:
Managing a crime fiction authors personal brand on social media. A case study of Remigiusz Mróz.
Social media is an integral part of human life. Virtually everyone has their own social media accounts, thereby building a personal brand there - both personal and professional. It is very important to be aware that it is not enough just to create it, but also to manage it in a controlled manner. Crime fiction writers also create their personal brands. The purpose of this thesis is to evaluate the effectiveness of managing a crime fiction writer's personal brand on social media, and to make a detailed analysis of the portals, tools and methods used to build a crime fiction writer's personal brand. Remigiusz Mróz’s personal brand will be used as an example, and an analysis and evaluation will be made of the effectiveness of the use of social media instruments on which the writer's brand is built and managed. In addition, a survey will be conducted, which will enrich this thesis with the opinion of users on the construction and management of Remigiusz Mróz’s personal brand in social media.
Media społecznościowe są nieodłączną częścią życia człowieka. Praktycznie każdy z nas posiada swoje konta w mediach społecznościowych, tym samym budując tam markę osobistą - zarówno prywatną, jak i zawodową. Bardzo ważne jest, aby mieć świadomość, iż nie wystarczy tylko ją tworzyć, ale także zarządzać nią w sposób kontrolowany. Swoje marki osobiste tworzą również pisarze literatury kryminalnej. Celem niniejszej pracy magisterskiej jest ocena efektywności zarządzania marką osobistą pisarza literatury kryminalnej w mediach społecznościowych, a także dokonanie szczegółowej analizy portali, narzędzi i sposobów wykorzystywanych do budowania marki osobistej pisarza literatury kryminalnej. Jako przykład zostanie wykorzystana marka osobista Remigiusza Mroza oraz dokonana analiza i ocena efektywności wykorzystania instrumentów mediów społecznościowych, na których jest budowana i zarządzana marka pisarza. Dodatkowo zostanie przeprowadzone badanie ankietowe, które wzbogaci niniejszą pracę magisterską o opinię użytkowników na temat budowania i zarządzania marką osobistą Remigiusza Mroza w mediach społecznościowych.