Tytuł pozycji:
Generation Zs Perception of the ERG Theory
This study examines the compatibility of Generation Z's motivations with the ERG theory. A survey was conducted among individuals born between 1995 and 2005, entering the workforce. Results indicate similarities between Generation Z's motivations and the ERG theory's need categories, including personal development, achievement, work-life balance, and teamwork. However, differences were found, such as a strong commitment to social issues and sustainable development. Recommendations based on the findings highlight the importance of understanding and catering to Generation Z's unique motivations and values in order to effectively manage and motivate them. This study provides insights for better alignment of management strategies with Generation Z's expectations and values.
Praca ta skupia się na zgodności motywacji pokolenia Z z teorią ERG. Badanie przeprowadzono wśród osób urodzonych w latach 1995-2005, które wchodzą na rynek pracy. Wyniki analizy danych wskazują na zbieżności między motywacjami pokolenia Z a kategoriami potrzeb teorii ERG, takimi jak rozwój osobisty, osiągnięcia, równowaga między życiem prywatnym a zawodowym oraz praca zespołowa. Jednakże, badanie ujawniło również różnice, takie jak silne zaangażowanie w kwestie społeczne i zrównoważony rozwój. Rekomendacje oparte na wynikach badania mogą pomóc w lepszym zarządzaniu i motywowaniu pokolenia Z, uwzględniając ich specyficzne potrzeby i wartości.