Tytuł pozycji:
Praca zdalna a stres wśród pokolenia Z
Niniejsza praca powstała w celu podjęcia próby udzielenia odpowiedzi na pytanie, jak wykonywanie pracy w trybie zdalnym wpływa na odczuwane poziomy stresu przez pracowników należących do pokolenia Z. Do opracowania części teoretycznej korzystano z książek i artykułów naukowych z obszaru zarządzania i psychologii dostępnych w bibliotekach oraz internetowych bazach danych, natomiast część badawcza pracy składa się z autorskich badań. W przeprowadzonych badaniach wykazano, że 63% ankietowanych zaobserwowało spadek odczuwanych poziomów stresu w życiu zawodowym od czasu podjęcia pracy zdalnej, a 58% spośród badanych zaobserwowało taki spadek również w życiu osobistym. Ponadto 62,7% udzielanych odpowiedzi wskazywało na doświadczanie przez respondentów pozytywnych aspektów i implikacji pracy zdalnej, które dawały im szanse na lepsze zarządzanie swoim czasem i samorozwój, a także podtrzymywanie relacji z bliskimi.
This thesis was created in order to attempt to answer the question of how remote work affects stress levels experienced by employees belonging to the Generation Z. While working on the theoretical part, books and scientific articles in the fields of management and psychology available in libraries and in online databases were used. The research part of the thesis consists of original research. The conducted research showed that 63% of the respondents observed a decrease in perceived stress levels in their professional life since starting remote work, and 58% of the respondents observed such a decrease in their personal lives as well. Moreover, 62.7% of the answers indicated that the respondents experienced the positive aspects and implications of remote work, which gave them a chance to better manage their time and self-development, as well as maintain relationships with loved ones.