Tytuł pozycji:
The influence of the media on the creation of the image of the Russian Federation and Ukraine during the armed conflict in Ukraine
Nie od dzisiaj wiemy, że media biorą bardzo wysoki udział w życiu społecznym. Szczególnie jeśli chodzi o pewne sytuacje czy zdarzenia . To właśnie one potrafią sprawić, że coś zostanie usłyszane i zinterpretowane na różny sposób, przez wiele ludzi na całym świecie. Cel mojej pracy dotyczył sprawdzenia jaki wpływ właśnie media mają po swojej stronie na kreowanie wizerunku Federacji Rosyjskiej/Ukrainy podczas konfliktu zbrojnego w Ukrainie, który został wzniecony w 2022 roku. W swojej pracy jako narzędzia badawczego użyłem badania sondażowego online, w którym wzięło udział 100 osób oraz wywiadu z Ukrainką stacjonującą w Polsce podczas inwazji na Ukrainę, który odbył się w Olkuszu. Z przeprowadzonych badań wynika, że informacji o rosyjskiej agresji ankietowani dowiadują się najczęściej ze źródeł internetowych. Natomiast jeśli chodzi o samych ankietowanych, próby badawcze pokazały, że w większości mają oni zaufanie do informacji udostępnianych przez media.
Not from today we know that media take a very high part in social life. Especially in some situations or events . Media are the ones who can make something to be heard and interpreted in different ways, by many people around the world. The purpose of my work was to see what influence precisely the media have on their side in creating the image of the Russian Federation/Ukraine during the armed conflict in Ukraine, which was stirred up in 2022. In my work, I used as a research tool. That was an online survey of 100 people and an interview with a Ukrainian woman who live in Poland during the invasion of Ukraine. Interwiev was in Olkusz. The survey shows that respondents are founding out information about Russian aggression most often from online sources. Research showed about respondents that they mostly trust the information provided by the media.