Tytuł pozycji:
Związki kupowania loot boxów z impulsywnością i problemowym hazardem.
Loot boxy są to wirtualne mechanizmy losujące zawierające losowe przedmioty do wykorzystania w grach komputerowych. Badania z ostatnich lat sugerują istnienie związku kupowania loot boxów z problematycznym hazardem. Celem niniejszej pracy jest jego zreplikowanie oraz określenie roli impulsywności przy kupowania loot boxów. W tym celu wykorzystano ankietę własnego autorstwa, kwestionariusz PGSI oraz SUPPS-P. Analiza odpowiedzi 184 osób badanych potwierdziła związek kupowania loot boxów z problemowym hazardem. Dodatkowo wyniki wykazały istnienie związków popędliwości negatywnej oraz braku premedytacji z zaangażowaniem w kupowanie loot boxów.
Loot boxes are virtual randomizing mechanisms containing random items for in-game use in computer games. Recent research suggests a relationship between loot box purchasing and problem gambling. The purpose of the study is to replicate said relationship and check for possible associations between impulsivity and loot box purchasing. To achieve this author used his own questionnaire form, PGSI and SUPPS-P. Responses obtained from 184 participants confirmed the association of loot box spending with problem gambling as measured by the PGSI. In addition, results have shown the association of negative urgency and lack of premeditation with loot box engagement.