Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauka słownictwa angielskiego za pomocą podcastów

Tytuł:
Nauka słownictwa angielskiego za pomocą podcastów
English Language Vocabulary Learning with Podcasts
Autorzy:
Janicka, Małgorzata
Słowa kluczowe:
podcasty, nauka słownictwa języka angielskiego, słownictwo
podcasts, English vocabulary learning, vocabulary
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this study is to discuss the learning of English vocabulary through podcasts and conduct research to examine the effectiveness of this method on participants' ability to recognize vocabulary, as well as to understand how they utilized the educational resources available with the podcasts chosen for the study, along with their personal opinions on the method.The first part of the study focuses on discussing podcasts as a popular medium and its development. Then, the advantages of using podcasts for language learning are presented, such as being easy to create, availability, autonomy of the learner, variety of topics, boosting motivation, authenticity of the language, different levels of language proficiency, and convenience. Subsequently, the study presents scientific research confirming the positive impact of podcasts on vocabulary learning, with particular emphasis on the BBC Learning English platform.The second part of the study is devoted to the research conducted with a group of twelve intermediate-level students. Three podcasts from the 6 Minute English series available on the BBC Learning English platform were used for the study. Participants took two tests: the first one to assess their knowledge before listening to the podcasts, and the second one to evaluate their lexical development after listening to the selected podcasts for the study. The results showed that podcasts had a positive effect on participants' ability to recognize English vocabulary, as all participants achieved significantly higher scores on the later test compared to the initial one. Subsequently, participants were asked to fill out a survey. The results indicated that participants willingly used the available educational resources, such as transcripts, had positive perceptions of the method, believed that podcasts enhanced their motivation, and found the presented vocabulary useful.

Celem tej pracy jest omówienie nauki słownictwa języka angielskiego za pomocą podcastów oraz przeprowadzenie badania, którego celem jest sprawdzenie efektywności tej metody na umiejętność rozpoznawania słownictwa przez uczestników oraz poznanie w jaki sposób korzystali oni z dostępnych pomocy naukowych, jak również ich osobistej opinii na temat metody. Pierwsza część pracy skupia się na omówieniu podcastów jako popularnego medium oraz jego rozwoju. Następnie przedstawione zostały zalety podcastów w nauce języka takie jak: łatwość tworzenia, dostępność, autonomia uczącego się, różnorodność tematów, wzmacnianie motywacji, autentyczność języka, różne poziomy biegłości językowej oraz wygoda. Następnie praca przedstawia badania naukowe potwierdzające pozytywny wpływ podcastów na naukę słownictwa, w szczególności skupiając się na platformie BBC Learning English. Druga część pracy jest poświęcona badaniu, które zostało przeprowadzone na grupie dwunastu studentów o średniozaawansowanym poziomie językowym. Do badania wykorzystano trzy podcasty z serii 6 Minute English dostępne na platformie BBC Learning English. Uczestnicy wypełnili dwa testy: pierwszy, który miał sprawdzić ich wiedzę przed wysłuchaniem podcastów i drugi, sprawdzający ich rozwój leksykalny po wysłuchaniu podcastów wybranych do badania. Wyniki pokazały, że podcasty pozytywnie wpłynęły na umiejętność rozpoznawania słownictwa języka angielskiego, ponieważ wszyscy uczestnicy osiągnęli zdecydowanie wyższy wynik z testu późniejszego niż z testu pierwszego. Następnie uczestnicy zostali poproszeni o wypełnienie ankiety. Jak pokazują wyniki, uczestnicy chętnie używali dostępnych pomocy naukowych takich jak napisy, mają pozytywne odczucia co do metody, uważają, że podcasty wzmocniły ich motywację oraz przedstawione w nich słownictwo jest przydatne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies