Tytuł pozycji:
Wyzwania rekrutacyjne w dobie rynku pracownika a znaczenie employer brandingu
Master’s thesis focused on three aspects which is recruitment process, employee market and employer branding. The main gole was to clarify all the important matters and find the relation bettwen recutiment process and taking care of employer branding. The research hypothese presumed that employer braning has a relevant meaning for recutiment process. To demonstrated that hypothese is right had been done a research. Based on the questionnaire, it was concluded that there is a connection between taking care of employer brand and achiving the satisfying results in hiring.
Dana praca dyplomowa, koncentrowała się na trzech aspektach, a mianowicie procesie rekrutacji, rynku pracownia, a także marce pracodawcy tj. „employer branding’u”. Celem było wyjaśnienie każdego z kluczowych pojęć oraz znalezienie ich części wspólnych. Posiada ona w sobie zarówno przegląd teoretyczny dostępnej na rynku literatury zagłębiającej się w pokrewne zagadnienia, ale także część badawczą. Cel główny zakładał zbadanie znaczenia employer brandingu w prowadzeniu efektywnego procesu rekrutacji. Postawiono następującą hipotezę: „Wizerunek firmy ma znaczenie dla kandydatów przy podejmowaniu decyzji o wyborze miejsca pracy”. Do badań własnych została wybrana metoda sondażu diagnostycznego, oraz analizy i krytyki piśmiennictwa, a w kwestii techniki zdecydowano się na ankietę. Narzędziem był kwestionariusz ankiety, który został przygotowany w oparciu o replikę badań prowadzonych przez portal pracuj.pl, oraz system eRecruiter w latach 2019-2021. Na podstawie wyników z przeprowadzonych badań stwierdzono, że dbanie o wizerunek pracodawcy, ma istotne znaczenie dla procesu rekrutacji.