Tytuł pozycji:
Wypalenie zawodowe wśród nauczycieli - analiza z perspektywy stażu oraz stylów zmagania się ze stresem
Wypalenie zawodowe jest powszechnym problemem dotykającym wiele osób pracujących w różnych zawodach, w tym również nauczycieli. Niniejsza praca ma na celu analizę tego zjawiska z perspektywy stażu pracy oraz stylów radzenia sobie ze stresem. W części teoretycznej pracy omówiono definicję wypalenia zawodowego, jego przyczyny, objawy i konsekwencje. Następnie skoncentrowano się na roli i specyfikacji pracy nauczyciela, czynnikach wpływających na pracę nauczyciela oraz wpływie stresu zawodowego na ich doświadczenie zawodowe. W części empirycznej przeprowadzono badanie własne, wykorzystując narzędzia badawcze do pomiaru wypalenia zawodowego i stylów radzenia sobie ze stresem wśród nauczycieli. Analiza wyników badań dostarczyła istotnych informacji na temat związku pomiędzy stażem pracy a poziomem wypalenia zawodowego, a także wpływu stylów radzenia sobie ze stresem na doświadczanie wypalenia zawodowego. Wnioski z pracy wskazują na potrzebę skoncentrowania się na prewencji i zarządzaniu wypaleniem zawodowym wśród nauczycieli, a także kontynuacji badań nad innymi czynnikami wpływającymi na to zjawisk.
Burnout is a widespread occurrence that affects many individuals in numerous occupations, including teachers. Collaborative work seeks to handle this phenomenon from the standpoint of seniority and styles to aid with stress management. The way of burning the effect and its consequences are addressed in the theoretical section of tis thesis. Following that, the emphasis was on the function and requirements of the teacher's work, variables influencing teacher work, and the influence of stress on their professional experience. During the empirical portion of the self-study, useful research methods were employed to assess product burnout and stress coping mechanisms among instructors. The research findings gave information on collaboration with seniority and successful application burnout, as well as the influence of application styles with stress on program burnout experience. The work's conclusions point to a focus on the prevention and treatment of professional burnout among teachers, as well as the continuing of study into other variables impacting the condition.