Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Eine Kleine Nachtmusik i Lacrimussy. Od edukacji po trywializację. Jak popularyzowana jest muzyka klasyczna na TikToku?

Tytuł:
Eine Kleine Nachtmusik i Lacrimussy. Od edukacji po trywializację. Jak popularyzowana jest muzyka klasyczna na TikToku?
Eine Kleine Nachtmusik and Lacrimussy. From education to trivialisation. What are the ways of popularising classical music on TikTok?
Autorzy:
Cipińska, Maria
Słowa kluczowe:
muzyka klasyczna, TikTok, nowe nowe media, popularyzacja, edukacja, trywializacja,
classical music, TikTok, new new media, popularization, education, trivialisation
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents an analysis of audiovisual materials containing classical music shared on TikTok .The aim of the study is to examine how classical music is popularised there. In order to show the unique nature of the presence of this genre of music on the TikTok platform, it is first shown how it is popularised in other media: radio and television, as well as on various online platforms. In the course of the research, the materials were divided into four functions: educational, performative, creative and humorous. The analysis of the elements of the selected materials - description, author, comments, visual content, auditory content and verbal content - made it possible to show how these materials implement the process of popularising classical music. The research found that TikTok is a space where classical music becomes more accessible, but where not all the materials meet the definition of popularisation, instead contributing to the trivialisation of classical music.

Praca przedstawia analizę materiałów audiowizualnych publikowanych na TikToku, zawierających muzykę klasyczną. Celem pracy było zbadanie w jaki sposób popularyzują one muzykę klasyczną. Aby pokazać wyjątkowy charakter obecności tego gatunku muzyki na platformie TikTok wpierw przedstawiono jak popularyzowana jest ona w innych mediach: radiu oraz telewizji, a także na różnych platformach internetowych. W trakcie badań materiały podzielone zostały na cztery funkcje: edukacyjną, performatywną, twórczą oraz humorystyczną. Analiza elementów wybranych materiałów – opisu, autora, komentarzy, treści wizualnej, treści audialnej oraz treści werbalnej – pozwoliła na przedstawienie, w jaki sposób materiały te realizują proces popularyzacji muzyki klasycznej. Badania dowiodły, że TikTok jest przestrzenią, gdzie muzyka klasyczna staje się bardziej przystępna, lecz nie wszystkie materiały spełniają definicję popularyzacji, zamiast tego przyczyniają się do trywializacji muzyki klasycznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies