Tytuł pozycji:
Perception of green advertising with pro-consumer and anti-consumer appeals by Polish consumers
Praca licencjacka dotyczy postrzegania zielonych reklam z prokonsumpcyjnymi i antykonsumpcyjnymi odwołaniami przez polskich konsumentów. Celem badania było zrozumienie ewentualnych różnic w postrzeganiu tych dwóch rodzajów reklam oraz identyfikacja reakcji wywołanych u konsumentów przez tego typu reklamy. Do przeprowadzenia badań użyto metody ilośiowej, wykorzystując badanie ankietowe, które pozwoliło na dotarcie do grupy 143 respondentów. Stwierdzono, że istnieje zróżnicowane podejście do reklam z prokonsumpcyjnymi i antykonsumpcyjnymi odwołaniami, a opinie respondentów były podzielone. Wartościowe spostrzeżenia wynikające z badania są ograniczone przez stosunkowo niewielką próbkę respondentów oraz subiektywność odpowiedzi ze względu na formę ankiety online. Dodatkowo, otwarte pytania mogą prowadzić do różnorodności interpretacji. W związku z tym, dalsze badania z większymi próbkami i różnymi metodami badawczymi są zalecane dla pełniejszego zrozumienia postrzegania zielonych reklam przez Polskich konsumentów.
This bachelor's study examines Polish consumers' perceptions of green advertisements with pro-consumer and anti-consumer appeals. The aim of the study was to understand possible differences in the perception of these two types of advertising and to identify the reactions evoked in consumers by these types of advertisements. A quantitative method was used to carry out the study, using a questionnaire survey to reach a group of 143 respondents. It was found that there was a mixed attitude towards advertisements with pro-consumer and anti-consumer appeals, and respondents' opinions were divided. Valuable insights from the survey are limited by the relatively small sample of respondents and the subjectivity of responses due to the online survey format. Additionally, the open-ended questions may lead to a diversity of interpretations. Therefore, further research with larger samples and different research methods is recommended for a more complete understanding of Polish consumers' perceptions of green advertising.