Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

POSTRZEGANIE ANGAŻOWANIA SIĘ PIŁKARZY INFLUENCERÓW WE WSPÓŁPRACĘ Z MARKAMI OFERUJĄCYMI NIEZDROWĄ ŻYWNOŚĆ PRZEZ KONSUMENTÓW

Tytuł:
POSTRZEGANIE ANGAŻOWANIA SIĘ PIŁKARZY INFLUENCERÓW WE WSPÓŁPRACĘ Z MARKAMI OFERUJĄCYMI NIEZDROWĄ ŻYWNOŚĆ PRZEZ KONSUMENTÓW
PERCEPTION OF THE INVOLVEMT OF FOOTBALL INFLUENCERS IN COOPERATION WITH BRANDS OFFERING UNHEALTHY FOOD BY CONSUMERS
Autorzy:
Bąkowski, Jakub
Słowa kluczowe:
influencer – unhealthy food – footballers – sport influencers – influencer marketing
influencer – niezdrowa żywność –piłkarze – sportowi influencerzy – influencer marketing
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ze względu na popularność piłki nożnej, piłkarze podejmujący działania w mediach społecznościowych mają szanse oddziaływania na postawy i zachowania swoich fanów jak nigdy dotąd. Nie zawsze jednak służy to etycznym celom. Przykładem tego są współprace piłkarzy z markami oferującymi niezdrową żywność, w których promują oni niezdrowe produkty żywnościowe na swoich profilach społecznościowych. Praca ma na celu usystematyzowanie wiedzy z zakresu influencer marketingu, dostarczenie informacji na temat oddziaływania piłkarzy na kibiców, a także zobrazowanie problemu nieetycznych działań influencerów w tym przede wszystkim piłkarzy promujących niezdrową żywność. Celem empirycznym pracy jest ustalenie postrzegania angażowania się piłkarzy influencerów we współpracę z markami oferującymi niezdrową żywność przez konsumentów i jego uwarunkowań. Cel osiągnięto, dzięki krytycznemu przeglądowi literatury oraz badaniom empirycznym z wykorzystaniem techniki CAWI. Ustalono, że konsumenci negatywnie postrzegają promowanie niezdrowych produktów żywnościowych przez piłkarzy. Ponadto wykazano, że czynnikami różnicującymi to postrzeganie są: płeć, wiek, poziom wykształcenia, posiadane potomstwo, poziom zainteresowania piłką nożną, stopień świadomości żywieniowej oraz preferencje żywieniowej.

Due to the popularity of soccer, footballers taking action on social media have a chance to influence the attitudes and behavior of their fans. However, this does not always serve an ethical purpose. An example of this are cooperations of footballers with companies offering unhealthy food in which they promote unhealthy food products on their social profiles. This research paper target is to systematize knowledge about influencer marketing, deliver information associated with footballers and their impact on fans and illustrate the problem of unethical influencer actions, especially footballers. The empirical goal of this paper is to find out how consumers perceive cooperations of footballers with companies producing unhealthy food and from what does it depend on. The target was achieved thanks to critical review of literature and empirical researchconducted with CAWI method. It was settled that consumer perception of promoting unhealthy food by footballers is negative. Moreover, it was shown that differentiating factors are: gender, age, education level, having offspring, level of being interested in football, level of nutritional awareness and food preferences.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies