Tytuł pozycji:
Local activity of Members of Parliament in social media on the example of selected deputies in the Świętokrzyskie Voivodeship
This master’s thesis analyzes the role of contemporary media in shaping the image of politicians and their impact on electoral decisions. The author hypothesizes that posts published by politicians on social networking sites reach a wide, global audience and have a significant impact on their electoral preferences. In addition, the study indicates that contemporary media play an important role in shaping the image of politicians, especially politicians of the young generation who grew up in the era of social media. The conclusion is that most politicians use social media to inform voters about their activities and publish content related to their party.
Praca ta analizuje rolę mediów współczesnych w formowaniu wizerunku polityków oraz ich wpływ na decyzje wyborcze. Autor stawia hipotezę, że publikowane przez polityków posty na portalach społecznościowych docierają do szerokiego, globalnego odbiorcy i mają znaczący wpływ na ich preferencje wyborcze. Ponadto, badanie wskazuje, że współczesne media odgrywają istotną rolę w kształtowaniu wizerunku polityków, a zwłaszcza polityków młodego pokolenia, którzy wychowali się w erze mediów społecznościowych. Wnioskiem jest, że większość polityków korzysta z mediów społecznościowych w celu informowania wyborców o ich działalności oraz publikują treści związane z ich partią.