Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ewolucja hejtu na przestrzeni lat. Analiza kampanii społecznych dotyczących hejtu oraz ich znajomości wśród społeczeństwa

Tytuł:
Ewolucja hejtu na przestrzeni lat. Analiza kampanii społecznych dotyczących hejtu oraz ich znajomości wśród społeczeństwa
The evolution of hate over the years. Analysis of social campaigns concerning hate and their knowledge among the public
Autorzy:
Miziuk, Karolina
Słowa kluczowe:
hate, social campaign, persuasion, hate speech, social stance, content analysis, diagnostic survey
hejt, kampania społeczna, perswazja, mowa nienawiści, postawa społeczna, analiza treści, sondaż diagnostyczny
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca magisterska skupia się na badaniu genezy i ewolucji hejtu na przestrzeni lat. Celem jest zrozumienie zmian, które zaszły w stosunku do zjawiska hejtu. Ponadto praca podnosi temat kampanii społecznych poruszających tematykę hejtu, a dokładniej, analizy wspomnianych kampanii pod kątem podobieństwa w ich tworzeniu oraz badania znajomości tego rodzaju inicjatyw społecznych wśród społeczeństwa i poznania jego opinii na temat omawianego zjawiska. Praca zawiera analizę kampanii społecznych na podstawie klucza kategoryzacyjnego oraz analizę badania ankietowego.Część teoretyczna pracy przybliża podstawowe zagadnienia związane z pojęciem hejtu, jego historię czy porównanie do mowy nienawiści. Nadto, w tej części pracy znajduje się również analiza pojęcia kampanii społecznej oraz ściśle z nią związanej perswazji. Część praktyczną stanowią wyniki przeprowadzonych badań, opis realizowania badania oraz uzyskane wnioski. Na podstawie wykonanych badań możliwe było ustalenie stopnia podobieństwa kampanii społecznych poruszających problematykę hejtu oraz określenie, czy polskie społeczeństwo zna takie inicjatywy społeczne.

This master's thesis focuses on the study of the genesis and evolution of hate over the years. The aim is to understand the changes that have taken place in relation to the phenomenon of hate. In addition, the work raises the subject of social campaigns dealing with the subject of hate, and more specifically, the analysis of these campaigns in terms of similarity in their creation and the study of knowledge of this type of social initiatives among the society and getting to know its opinion on the discussed phenomenon. The work contains an analysis of social campaigns based on the categorization key and an analysis of a survey.The theoretical part of the work presents the basic issues related to the concept of hate, its history or comparison to hate speech. In addition, this part of the work also includes an analysis of the concept of a social campaign and closely related persuasion. The practical part consists of the results of the conducted research, a description of the implementation of the study and the conclusions obtained. On the basis of the conducted research, it was possible to determine the degree of similarity of social campaigns addressing the issue of hate and determine whether Polish society knows such social initiatives.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies