Tytuł pozycji:
KNOWLEDGE OF ONLINE BEHAVIORAL ADVERTISING AS A FACTOR INFLUENCING PRIVACY CONCERNS AMONG POLISH CONSUMERS
The purpose of this study is to systematize knowledge regarding the determinants of privacy concerns among Polish e-consumers, including knowledge related to online behavioral advertising. The research objective of this study is to determine (1) the level of consumer knowledge about online behavioral advertising and (2) the privacy concerns held by consumers.The research was carried out among a group of 216 respondents of Polish origin.. The results of the survey showed that the majority of respondents have a medium to high level of knowledge about online behavioral advertising , and there is a weak correlation between the level of knowledge and concerns regarding online privacy.
Celem pracy jest usystematyzowanie wiedzy na temat uwarunkowań obaw o prywatność u polskich e-konsumentów, w tym wiedzy dotyczącej reklam behawioralnych online. Postanowiono określić poziom wiedzy o reklamach behawioralnych online u respondentów (1) i obaw dotyczących prywatności (2). Zrealizowano badanie wśród 216 respondentów, mających pochodzenie polskie. Ustalono, że większość respondentów posiada średni lub wysoki poziom wiedzy na temat reklamy behawioralnej online oraz że istnieje słaba zależność pomiędzy poziomem wiedzy a obawami dotyczącymi prywatności w Internecie.