Tytuł pozycji:
New media as an innovative channel of communication between theatre and spectator
Celem pracy jest przedstawienie zmian we współczesnych formach teatralnych, które nastąpiły wraz z wykorzystaniem nowych mediów do stworzenia wydarzeń kulturalnych. Badania, w oparciu o analizę treści oraz zawartości spektakli teatralnych, prowadzą do wyróżnienia, jakie funkcje pełnią nowomedialne środki wyrazu i przekazu. Choć nowe media nie zawsze stanowią główny fundament sztuki, ich obecność zmienia odbiór spektaklu, równocześnie nadając nowe konteksty interpretacyjne jej treści. Tworzą nowy kanał komunikacyjny i percepcyjny sprawiając, że przestrzeń teatralna staje się immersyjna i multimedialna.
The goal of the work is to present the changes in contemporary theatrical forms that have occurred along with the use of new media to create cultural events. The research, based on the analysis of the body matter and content of theatrical performances, leads to abstract the functions of new media means of expression and communication. Although new media are not always the main foundation of art, their presence changes the perception of the performance, at the same time giving new contexts for interpreting its content. They create a new communication and perception channel, making the theater space immersive and multimedia.