Tytuł pozycji:
Strategie kreowania wizerunku medialnego przez członków brytyjskiej rodziny królewskiej - na przykładzie książęcej pary Harry’ego i Meghan
This thesis' subject is image strategies used by British royal family members. Case studies of Sussex couple - Harry and Meghan, based on TV series Harry&Meghan and autobiography Spare. Mark Leary's typology and Erving Goffman's research were used to carry out the image research. The first part of the work presents the specificity of image creation by the royal family and the rules they follow in dealing with the media, as well as the profiles of the couple. Then, the work focuses on the concept of self-presentation and the description of individual tactics. The next chapter is devoted to the analysis of individual examples of the royal couple's self-presentation.
Tematem pracy są strategie kreowania wizerunku medialnego przez członków brytyjskiej rodziny królewskiej. Analizie zostały poddane taktyki autoprezentacyjne książęcej pary Sussex – Harry’ego i Meghan, stosowane w serialu dokumentalnym Harry&Meghan oraz autobiografii Ten drugi. Do przeprowadzenia badań wizerunkowych została wykorzystana typologia Marka Leary’ego oraz badania Ervinga Goffmana. W pierwszej części pracy została przedstawiona specyfika kreowania wizerunku przez rodzinę królewską oraz zasady, jakimi kierują się w kontaktach z mediami, a także przedstawione zostały sylwetki pary. Następnie praca skupia się na pojęciu autoprezentacji i opisie poszczególnych taktyk. Kolejny rozdział poświęcony jest wyodrębnieniu i analizie poszczególnych strategii autoprezentacyjnych książęcej pary.