Tytuł pozycji:
The emancipation of the female figure. In the theatre and pop culture. The figure of the 'mad' woman through the example of Ophelia and Harley Quinn.
- Tytuł:
-
The emancipation of the female figure. In the theatre and pop culture. The figure of the 'mad' woman through the example of Ophelia and Harley Quinn.
Emancypacja postaci kobiecej. W teatrze i popkulturze. Postać kobiety „szalonej” na przykładzie Ofelii i Harley Quinn
- Autorzy:
-
Kubacka, Magdalena
- Słowa kluczowe:
-
emancipation, interpretation, reinterpretation, representation, theatre, comics, pop culture
emancypacja, interpretacja, reinterpretacja, reprezentacja, teatr, komiks, popkultura
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The emancipation of the female figure. In the theatre and pop culture. The figure of the 'mad' woman through the example of Ophelia and Harley Quinn. Devoted to an analysis of the emancipatory potential in the characters of Ophelia and Harley Quinn, in their different representations. The characters are juxtaposed with each other and compared in different depictions. It is an analysis of how their representation changes, what their commonalities are and how these affect the potential for emancipation. The work also describes and interprets the attempts made by different authors, entering the field of emancipation. All this in relation to theoretical texts that deal with the characters of Harley Quinn and Ophelia, refer to feminist theories and traditions of character representation.
Praca: Emancypacja postaci kobiecej. W teatrze i popkulturze. Postać kobiety „szalonej” na przykładzie Ofelii i Harley Quinn. Poświęcona jest analizie potencjału emancypacyjnego w postaciach Ofelii i Harley Quinn, w różnych ich przedstawieniach. Postacie są ze sobą zestawione i porównane w różnych ujęciach. Jest to analiza tego, jak zmienia się ich reprezentacja, jakie są ich cechy wspólne i jak wpływają one na potencjał do emancypacji. W pracy opisane i zinterpretowane są także próby podjętych przez różnych twórców działań, wchodzących w pole emancypacji. Wszystko to w odniesieniu do tekstów teoretycznych, które dotyczą postaci Harley Quinn i Ofelii, nawiązują do teorii feministycznych i tradycji przedstawiania postaci.