Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Poparcie celebryckie jako element kampanii wyborczej na przykładzie wsparcia Baracka Obamy przez Oprah Winfrey w wyborach 2008 roku

Tytuł:
Poparcie celebryckie jako element kampanii wyborczej na przykładzie wsparcia Baracka Obamy przez Oprah Winfrey w wyborach 2008 roku
Celebrity endorsement as an element of the campaign on the example of Oprah Winfreys support for Barack Obama in the 2008 election
Autorzy:
Solarz, Katarzyna
Słowa kluczowe:
Endorsement, celebrities, Barack Obama, Oprah Winfrey, presidential election, United States of America, celebrity endorsement, celebritization, mediatisation
poparcie, celebryci, Barack Obama, Oprah Winfrey, wybory prezydenckie, Stany Zjednoczone, poparcie celebryckie, celebrytyzacja, mediatyzacja
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem pracy jest zjawisko poparcia celebryckiego, na przykładzie poparcia udzielonego przez Oprah Winfrey Barackowi Obamie w amerykańskich wyborach prezydenckich w 2008 roku. Jako cel badawczy przyjęto sprawdzenie, czy działania podejmowane przez Oprah Winfrey nosiły znamiona endorsementu celebryckiego. Postawiono następujące pytania badawcze: Jakie działania podejmowała celebrytka? Jakie cechy charakterystyczne dla endorsmentu można wyróżnić w tej działalności? W pierwszym rozdziale wyjaśniono, kim jest celebryta oraz czym jest poparcie celebryckie, określono także kategorie, według których możliwe było sklasyfikowanie Oprah Winfrey jako celebrytki i endorsera. W drugim rozdziale opisano procesy ważne dla powstania zjawiska poparcia celebryckiego: celebrytyzację i mediatyzację. W ostatnim rozdziale wyjaśniono charakter amerykańskich kampanii wyborczych. Następnie za pomocą metody opisowej z elementem analizy dyskursu zbadano działania podejmowane przez Oprah Winfrey. Opis wydarzeń oraz analiza zawarte w ostatnim rozdziale pozwoliły twierdząco odpowiedzieć na pytanie, czy działania Oprah Winfrey były poparciem celebryckim.

The theme of the paper is the phenomenon of celebrity endorsement, on the example of Oprah Winfrey's support for Barack Obama in the American presidential election in 2008. The research purpose was to check whether the actions taken by Oprah Winfrey bore the hallmarks of celebrity endorsement. The research questions answer what actions the celebrity took and what characteristics can be distinguished on the basis of this activity. The first chapter explains who a celebrity is and what celebrity endorsement is, it also defines the categories according to which it was possible to classify Oprah Winfrey as a celebrity and endorser. The second chapter describes the processes important for the inception of the phenomenon of celebrity support: celebritization and mediatisation. The last chapter explains the nature of American election campaigns. Then, using the descriptive method with an element of discourse analysis, the actions taken by Oprah Winfrey were examined. The description of the events and the analysis contained in the last chapter allowed to answer the question whether Oprah Winfrey's actions were celebrity support.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies