Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja alternatywna w Polsce a szkoły tradycyjne – analiza porównawcza

Tytuł:
Edukacja alternatywna w Polsce a szkoły tradycyjne – analiza porównawcza
Alternative and traditional education in Poland – comparative analysis
Autorzy:
Mazurek, Weronika
Słowa kluczowe:
alternative education, traditional education, reforms of education, school
edukacja alternatywna, edukacja tradycyjna, reformy edukacji, szkoła
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca magisterska omawia problematykę podziału edukacji na alternatywną oraz tradycyjną. Celem było zaproponowanie rozwiązań, pozwalających na zmianę systemu szkoły tradycyjnej. Praca dyplomowa składa się z dwóch części – teoretycznej oraz badawczej. Część teoretyczna to dwa rozdziały, w których jest mowa o reformach oświaty w Polsce od czasów powojennych do współczesności. W dalszej części zostały omówione szkoły alternatywne. Koniec rozdziału drugiego zawiera propozycje rozwiązań, które mogłyby pozytywnie zmienić szkoły tradycyjne. Część badawcza została przygotowana w oparciu o ankietę przeprowadzoną wśród rodziców, którzy mają dzieci w wieku szkolnym. Celem badania było określenie motywacji rodziców w kwestii wyboru ścieżki nauczania dla swoich dzieci. W zakończeniu pracy autorka odwołuje się do uzyskanych wyników oraz przywołanych informacji zawartych w części teoretycznej.

This master thesis discusses the issue of division of education into alternative and traditional process. The purpose of the study was to suggest solutions that could change the traditional educational system. The diploma work consists of two parts – theory and research. The theoretical part contains two chapters which go through the history of polish post-war reforms of education. Later there are presented various types of alternative schools. Last thing mentioned in this part of the paper is the original set of solutions, that may have positive influence on traditional schools. The analysis part is based on survey conducted among parents of school-age children. The point of this questionnaire was to identify motivations of these people who choose path of education for their children. In conclusion of this paper, author refers to the results of the conducted survey and informations set out in theoretical part.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies