Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wiedza o emocjach w okresie dzieciństwa : badania nad strukturą i zmianami rozwojowymi

Tytuł:
Wiedza o emocjach w okresie dzieciństwa : badania nad strukturą i zmianami rozwojowymi
Emotional knowledge : research on the structure and developmental changes
Autorzy:
Stępień-Nycz, Małgorzata
Data publikacji:
2007
Słowa kluczowe:
development
emotional
wiedza o emocjach
rozwój
emotions
emocje
Język:
polski
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/31641  Link otwiera się w nowym oknie
http://ejournals.eu/sj/index.php/PR/article/view/3998/3931  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Celem artykułu jest przedstawienie fragmentu wyników badań nad związkami wiedzy o emocjach ze sprawnościami językowymi i temperamentem. Przedstawione zostaną wyniki dotyczące struktury i rozwoju wiedzy o emocjach w okresie średniego i późnego dzieciństwa. Przebadano 90 dzieci w wieku 4, 6 i 8 lat. Wyróżniono trzy aspekty wiedzy o emocjach: umiejętności niewerbalne, umiejętności werbalne i wiedzę deklaratywną. Okazało się, że umiejętności werbalne i niewerbalne nie były powiązane bezpośrednio, lecz za pośrednictwem sprawności językowych. Miały one natomiast bezpośredni związek z wiedzą deklaratywną. Zaobserwowano także bardzo szybki rozwój wiedzy proceduralnej w okresie średniego dzieciństwa. Z kolei wiedza deklaratywna wzrastała równomiernie od 4 do 8 roku życia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies