Tytuł pozycji:
Zarządzanie mediami społecznościowymi biblioteki publicznej a pandemia COVID-19 na przykładzie działalności Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej
Celem pracy jest badanie wpływu zarządzania mediami społecznościowymi Krośnieńskiej Biblioteki Publicznej w czasie pandemii COVID-19 na kształtowanie się relacji instytucji z czytelnikami. Podczas badań przyjęto paradygmat interpretatywny. W pracy zastosowano metodologię jakościową, wykorzystując narzędzia i techniki badawcze takie jak: analiza treści kanałów społecznościowych KBP oraz wywiady swobodne pogłębione z pracowniczkami biblioteki. Poruszone zostały zagadnienia związane z zarządzaniem kryzysowym, zarządzaniem mediami społecznościowymi i zarządzaniem relacjami z klientem. Praca prezentuje perspektywę post-pandemiczną. Autorka próbuje także nakreślić zmianę wizji funkcjonowania instytucji. Krośnieńska Biblioteka Publiczna, po doświadczeniu kryzysu i podniesieniu kompetencji cyfrowych swoich pracowników i pracowniczek, ma szansę zaistnienia w dualistycznej, stacjonarno-wirtualnej formie.
The aim of the work was to investigate the influence of the management of Krośnieńska Biblioteka Publiczna’s social media on the shaping of this institution’s relation with the readers during the COVID-19 pandemic. In the study, an interpretive paradigm was assumed. The qualitative method was applied, with the use of the following tools and techniques: content analysis of the KBP’s social media as well as in-depth free interviews with the library staff. Issues related to crisis management, social media management and management of relationships with the clients. The work represents the post-pandemic perspective. The author attempts to outline the change in the vision of the functioning of the institution. Krośnieńska Biblioteka Publiczna, having experienced a crisis and increased the digital competences of its staff, has a chance to establish its presence in a dualistic - traditional and virtual - form.