Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jak storytelling oddziałuje na wizerunek przedsiębiorstwa oraz jego konkurencyjność na rynku na przykładzie McDonald’s Polska

Tytuł:
Jak storytelling oddziałuje na wizerunek przedsiębiorstwa oraz jego konkurencyjność na rynku na przykładzie McDonald’s Polska
How storytelling affects the image of a company and its competitiveness on the market on the example of McDonald’s Poland
Autorzy:
Klein, Julia
Słowa kluczowe:
Competitiveness – Image – Marketing – Narrative Marketing –Storytelling
Marketing – Marketing Narracyjny – Konkurencyjność – Storytelling – Wizerunek
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In Light of the development of information technology and social media, the diminishing period of concentration, the facilitation of content and the transformation of text into images, to attract and retain the attention of the audience, businesses must adapt to the demands of the consumer and the reality of the world around them. In response to these challenges, creators of advertising and communication are returning to the basic form of conveying content that has accompanied humanity for centuries: storytelling. One of the companies using narrative marketing in its message is the chain of fast food restaurants McDonald’s with a particular focus on McDonald’s Poland. The franchise uses storytelling both to create a positive image and to advertise products in an interesting way. Focused on building a brand personality, whose distinctive features and presented values are intended to attract consumers, encourage them to buy and distinguish them from the competition. In order to verify the effectiveness of the use of storytelling techniques in the message addressed to the consumer, an analysis of the use of narrative marketing in McDonald’s Poland activities and a study of the impact of advertising using its techniques on the audience was conducted.

W obliczu rozwoju technologii informacyjnych i social mediów, zmniejszającego się okresu skupienia, ułatwiania treści i zmiany tekstu na obrazy, aby przyciągnąć oraz utrzymać uwagę odbiorcy przedsiębiorstwa muszą dostosować się do wymagań konsumenta i rzeczywistości otaczającego je świata. W odpowiedzi na te wyzwania, twórcy reklam i przekazu wracają do podstawowej formy przekazywania treści towarzyszącej ludzkości od wieków jaką jest opowiadanie historii. Jednym z przedsiębiorstw wykorzystujących marketing narracyjny w swoim przekazie jest sieć restauracji szybkiej obsługi McDonald ‘s ze szczególnym uwzględnieniem McDonald ‘s Polska. Franczyza wykorzystuje storytelling zarówno w działaniach mających kreować pozytywny wizerunek jak i w interesujący sposób zareklamować produkty. Ukierunkowane na budowanie osobowości marki, której charakterystyczne cechy i prezentowane wartości mają przyciągnąć konsumentów, zachęcić do zakupu oraz wyróżnić na tle konkurencji. Aby zweryfikować efektywność używania technik storytellingu w kierowanym do konsumenta przekazie przeprowadzona została analiza stosowania marketingu narracyjnego w działaniach McDonald ’s Polska oraz badanie wpływu reklamy wykorzystującej jego techniki na odbiorcę.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies